Triumph Spitfire: alles werkt, behalve de brandstofmeter en temperatuurmeter

Bouwjaar: 1978, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1500

ik ben een triumph aan het restaureren, nu heb ik een nieuwe kabelboom gelegd.
alles wekt behalve de brandstofmeter en temperatuurmeter.
de vlotter is nieuw, de temperatuurzender is nieuw, de voltage stabilizer is nieuw,
en nu komt het probleen de stabilizer krijgt 12 volt en er komt ook weer 12 volt uit. en dat zou 10 volt moeten zijn,gisteren ging ik voor het eerst een proefrit maken, moest ik tot 4 keer toe de contactpunten stellen, omdat ze gewoon dichtsmolten,voor de rest werkt alles perfect, de brandstof en temperatuurmeter geven wel aan maar veel te veel.


wie kan mij helpen ben er al 3 weken mee bezig maar krijg het probleem niet opgelost.

mvg jos jaspers,

jjaspers

Geplaatst door jjaspers (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Triumph Spitfire? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Een normale stabalisator houdt de spanning keurig konstant ivm met schommelingen in de voltage enz maar verlaagt deze spanning niet , maar miss dat triumph dit wel toepast ?
Even een Engelse spcialist bellen dunkt me..
Als punten samensmelten gaat er een veel te hoge stroom door.
Vervang de condensator of vervang de hele onsteking door een half of volledig electronisch exemplaar, voor deze auto's een complete industrie opgezet dus alles is verkrijgbaar .

jjaspers (0), 12 jaar geleden

ik heb het intussen zelf opgelost, heb de ballast resistor wire geheel afgesoten.
daarna de auto op 12 volt gezet. daarna de stroomverdeler gecontroleerd , en daarbij bleek de verdeler te weinig speling te hebben t.o.v het motor blok.
als je dan de verdeler vastdraait dan wordt de verdeler zo warm dat de contactpunten gewoon insmelten.maar het is nu in ieder geval opgelost.


mvg j jaspers.

Hans4040 (190) PRO, 12 jaar geleden

mooi zo...bedankt voor de feedback.

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Super dat het is opgelost, maar verdeler heeft te weining speling t.o.v. het motorblok??? daar snap ik dus echt helemaal niks van? welke speling? waar? hoe ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Triumph Spitfire of stel zelf een nieuwe vraag.