Renault Grand Scenic: Airco, wel koelmiddel

Bouwjaar: 2006, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16V

Ik heb wel koelmiddel in mijn systeem maar de compressor slaat niet aan, is er misschen een zekering ??
koelmiddel kan ik zelf wel meten want dat is mijn werk, maar alleen met niet met auto airco`s

jr2d3

Geplaatst door jr2d3 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

willyvan (5) PRO, 13 jaar geleden

kan van alles zijn maar vaak staat de rekeneenheid van het bezinesysteem geblokkeerd omdat er te weineg koelmiddel in zat
effe laten uitlezen bij renault dealer deze kan deze blokkade opheffen of kijke welke andere stoorring er in zit

WvdW (0) PRO, 13 jaar geleden

Diverse oorzaken mogelijk:
-te weinig druk
-compressor vastgelopen
-stekker op compressor slecht contact
-bedrading rekeneenheid slecht contact
-druksensor storing

willyvan (5) PRO, 13 jaar geleden

graag nader uitleg over bedrading rekeneenheid welke stekker is dat dan bedoel je dan rekeneenheid inspuiting,
heb er nog eentje rondlopen waarop met clip geen signaal binnen komt als je ac knop binnen bedient is handmatige arco

verders geen stoorringen met clip te vinden

jr2d3 (0), 13 jaar geleden

Ik heb dus een automatische airco,
de compressor is niet vastgelopen, ik kan hem met de hand ronddraaien
daarna heb ik de stekker er afgehaald en 12 volt op de compressor gezet
en voila er komt koude lucht uit de roosters,
maar nu weet ik het dus even niet meer, er staat dus geen
spanning op de stekker die op de compressor zit.
de druk op het systeem als de compressor stil staat is ongeveer 4 bar
Iemand nog een idee ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

stekker op airco pomp vervangen. gaan nog wel eens kapot

jr2d3 (0), 13 jaar geleden

Hij ziet er ander wel goed uit, de contacten zien er goed uit tenmiste. kan ik ook controleren of de stekker goed
of niet goed is ?

Heino4267 (225), 13 jaar geleden

Als je op die stekker óók geen stuursignaal meet (bekrachtiging van de electromagnetische koppeling op de compressor) lijkt het zinloos om als eerste de stekker te vervangen.
Dan zou ik eerst zoeken waar die 12 Volt is gebleven.

jr2d3 (0), 13 jaar geleden

Ja ik zal maar even een afspraak maken met de garage om de auto uit te leten lezen
sommige vinden het makkelijk maar ik vindt het verschrikkelijk al die elektronica in de auto
zodat je zelf niks meer kan, ik weet het alles hangt nu met computers aan elkaar
in huis tuin en waar niet vindt je computers.
Zal het dan ook beter vinden als je gewoon met je computer thuis je eigen auto kan uitlezen en/of
resetten, maar dit is zo dicht getimmert dat je gewoon geen keus meer hebt en wel naar de garage moet

cors45 (0), 13 jaar geleden

Zat met hetzelfde euvel airco staat geblokkeerd in rekeneenheid inspuiting foutcode df 1070 heb deze gewist en het probleem is opgelost .
Heb nog wel de tip om als je van deze scenic storingen gaat wissen keykaart erin startknop 5 tellen vasthouden anders lukt het niet start blokkering moet eraf rode lampje dashbord uit.

jr2d3 (0), 13 jaar geleden

Geen enkele garage had gisteren tijd ( t`was ook zaterdag ) maar ik reed langs kwikfit, ik dacht daar even lang en ja hoor deze
konden ook de auto uitlezen met een kastje van bosch.
deze man vondt een paar onbekende storingen en heeft deze gewist, maar de airco doet het nog steeds niet, hij wist dus ook niet waar het
aan lag , dat van die keycard heeft hij niet gedaan. noe weet ik het niet meer, kan het dan toch de zekering zijn ?? maar deze kan ik niet vinden
ik heb alleen een zekringen kastje links onder naast het stuur gevonden en een zwevende zekering van ik geloof 20 amp naast de accu.
Zijn er dan nog meer ?

cors45 (0), 13 jaar geleden

Motorruimte links voor zwarte kap eraf halen daar zit ook een zekering van de airco kun je wel slecht bij welke foutcode's heeft kwikfit gewist?

marwess (0) PRO, 13 jaar geleden

ga maar naar de dealer en laat deze wissen.

gr

martin

jr2d3 (0), 13 jaar geleden

[quote=cors45]Motorruimte links voor zwarte kap eraf halen daar zit ook een zekering van de airco kun je wel slecht bij welke foutcode's heeft kwikfit gewist?[/quote]
Ik heb die zwart kap die tuusen de accu en de linker voorspatbord zit al los gehad en even vluchtig gekeken ik zag alleen maar een paar grote
stekkers verder niks, maar ik zal hem vanavond even los halen misscien heb ik niet goed gekeken, zitten daar meerdere zekeringen dan ???

De aanwezige storingen waren niet bekend er stond "Onbekende storing" op het display verder weet ik het niet, ik weet alleen dat de airco nog niet werkt... en dat met dit weer........ Poeh, zweten mijn renault van mij heeft een glazen dak en rondom ook veel glas, als het ware gewoon een aquarium op wielen.

jr2d3 (0), 12 jaar geleden

Nou de bekende storing zat in de auto DF1070 of DF1090 dat weet ik niet meer, maar hij doet het nu weer, alleen vindt ik de compressor lawaai maken een licht schurend geluid.
Is dat normaal =

Heino4267 (225), 12 jaar geleden

- http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... als oorzaak voor de foutmelding?
De laatste post geldt wellicht ook voor jouw auto?

- als er nu "een schurend geluid is", is de foutmelding misschien wel je redding geweest? Dan zou ik de oorzaak (laten) achterhalen en wegnemen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.