Suzuki Liana: lambdasonde

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Omdat mijn emissielampje (motormanagement) lampje af en toe ging branden, heb ik toch voor de zekerheid mijn Liana even uit laten lezen,hier kwam uit dat een bepaald onderdeel van de lambdasonde defect was, nu blijft het lampje continue branden, ik wil nu dus ook de lamdasonde gaan vervangen,is dit makkelijk zelf te doen?,de sonde bevindt zich toch vlakbij de katalysator?(tussen de uitlaat en katalysator).

Graag uw hulp,alvast bedankt.

suzuki4ever

Geplaatst door suzuki4ever (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Liana? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat was je exacte foutcode of het nummer daar van? Want je hebt minimaal 2 lambdasondes.
1 zit er voor de kat, de ander er na.

Foutcode hoeft niet direct te betekenen dat een sensor defect is. Meestal geeft de fout een storing in een elektrisch circuit aan.
Soms is het dan ook een draadbreuk of een slecht contact in een stekker, zelfs een defecte zekering is mogelijk.

suzuki4ever (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor de reactie, het blijkt dat de lambdasensor 1 defect is (voor de kat.), die heb ik laten vervangen, is het trouwens zo als je lambdasensor defect is en je blijft er mee doorrijden, dat je katalysator kapot kan gaan?

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Alles KAN, dat ligt aan de wat de exacte fout was en hoe de motor-computer daar op reageert.
Normaal gesproken gebeurt er niets als de fout gedetecteerd wordt en de computer de lambdasonde niet meer gebruikt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Liana of stel zelf een nieuwe vraag.