BMW 3-Serie: Raammotor vervangen; één stekker op/neer; andere ???

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2500

Hallo, ik heb zojuist het raammechanisme inclusief motor vervangen door een imitatie.
De orginele motor heeft 2 stekkers, één voor op/neer, de tweede is niet aan te sluiten op de imitatie motor.
Als ik op de bedieningknop blijf drukken, gaat de raam niet continue omlaag of omhoog, maar een klein stukje.
Door weer te drukken idem. Ook bij het doordrukken om de raam geheel te openen/sluiten gaat de raam maar een klein stukje omhoog/omlaag.

Waar is de tweede stekker eigenlijk voor ??? Deze heeft een bruine en twee zwarte draden.
Ik heb de oude motor al losgemaakt en zie een weerstandje aan één van de aders.
Zou het met het alarm te maken hebben of een soort overneemcontact ivm de bedieningknop of met het sluiten van de raam via de afstandsbediening ???

Graag iemand die mij er iets meer over kan vertellen ! Groeten.

tonex

Geplaatst door tonex (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

MJ (0) PRO, 13 jaar geleden

Die stekker is voor de beveiliging, bijv. een arm ertussen als ie dichtgaat. Na montage werkt dat door de ruit dicht te doen en de knop 5 sec vast te houden, idem dito nodig voor one touch bediening. Initialisation noemen ze dat met een mooi woord. Als die imitatie aansluitingen mist kan je imho beter een echte van de sloop halen.

tonex (0), 13 jaar geleden

Is het mogelijk om de tweede stekker te overbruggen, of is het een soort omwentelingen-teller voor de one touch bediening ?
De beveiliging mag er wel afblijven.

MJ (0) PRO, 13 jaar geleden

Al die input is nodig voor het stuurmodule zonder intern schema daarvan is het bijna onmogelijk die te faken.
Die 5 sec initialisatie werkt ook pas nadat alles goed in aangesloten, incl die 2 stekkers. Je bent van een hoop problemen verlost door ff een 2dehands origineel BMW motortje te scoren op de sloop.

tonex (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor advies MJ... ga toch maar een orginele motor op de imitatie raammechanisme zetten, hoop dat het past !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.