Peugeot 307: kachelweerstand

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Het gebeurd regelmatig (alleen bij warm weer) dat de airco en de ventilators uitslaan - deze beginnen dan na een minuut weer en slaat dan weer uit enz. Ik heb het airco systeem laten controleren en opnieuw laten afvullen hier zijn geen problemen geconstateerd ( druk compressor was 12 bar, maar het probleem bijft. Volgens de garagehouder kan het alleen de weerstand van de kachelmoter zijn. Wie heeft er nog andere ideeen.

BJ.Draaijer

bj.draaijer

Geplaatst door bj.draaijer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Klinkt als.....................


http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

wkhoek (0) PRO, 13 jaar geleden

aantal keren meegemaakt, telkens bleek het aanjager moduul defect.

bj.draaijer (0), 13 jaar geleden

ok. ik heb baan de bijrijders kant de de klep van de lucht geopend, ik zie wel de koelvin maar nergens de weerstand module, wie kan mij verder helpen

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Afhankelijk van geregelde (climat control) of aan/uit airco!

bj.draaijer (0), 13 jaar geleden

het is een automatiche climat control (temp instellen)

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Dan moet je aan bestuurderszijde in het kachelhuis zijn. De weerstand zit bij climat control OP de voet van de ventilator in de vorm van een halve maan met koelribbetjes, m.a.w. de ventilator moet eruit en deze weerstand is niet als los onderdeel te verkrijgen bij de dealer, maar is complete unit.

bj.draaijer (0), 13 jaar geleden

ok, kun je ook vertellen wat ik allemaal los moet draaien, en enig idee wat een complete unit kost?

wkhoek (0) PRO, 13 jaar geleden

ik kon hem wel los bestellen, door 'het filter' uit te zetten in de servicebox, en heb dus geen compleet nieuwe motor gemonteerd.

bj.draaijer (0), 13 jaar geleden

ik zal morgen eerst even bij de dealer aan gaan voor info

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Aha ik zie het.......wkhoek het zou dan gaan om moduul 6441 AP?

bj.draaijer (0), 13 jaar geleden

auto is van mei 2004, zit deze moduul dan aan de betuurders zijde, waarbij ik de ventilater eerst los mnoet draaien?

wkhoek (0) PRO, 13 jaar geleden

ja, klopt helemaal. Ik heb inderdaad 6441AP besteld toen. En inderdaad complete ventilator demonteren, moduul zit op ventilator.

bj.draaijer (0), 13 jaar geleden

aan welke kant en hoe dient de ventilator verwijderd te worden, zodat er een nieuwe module geplaats kan worden

bj.draaijer (0), 12 jaar geleden

Ik heb inmiddels een nieuwe kachelmoter nr ; 6441K0 gemonteerd, bij de garage werd voor een kachelmotor 350 euro gevraagd en voor inzetten moest ik rekenen op 5 uur arbeidsloon. Ik heb op google gezocht en heb een nieuwe kachelmotor gevonden voor 115 euro.Hierna heb ik de kachelmotor verwisseld. dit was vrij eenvoudig nl. aan de bestuurzijde beschermplaten boven de pendalen verwijderen, stuurstang loshalen ( spie met sleutelnr 13) met de hand de kachelmotor iets met de klok meedraaien en dan naar voren halen , stekkers verwijderen en kachel langs de stuutrstang verwijderen en daarna de nieuwe plaatsen. Dt alles koste 30 minuten werk. Dus al gauw een 500 euro verdiend.

Allemaal bedank voor de reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum