Nissan Micra: hoeveel kilometer op een volle tank

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200

Ik zou graag willen weten, wat deze auto hoort te verbruiken.
Als ik me micra vol gooi haal ik 500 kilometer en dan kan ik weer tanken.
De tank inhoud zou 46 liter moeten zijn, maar ik krijg er nooit meer dan een liter of 30 erin.
Is dit een beetje normaal of zou ik veder moeten kunnen?
Als dit niet normaal is wat zou er aan de hand kunnen zijn.
Alvast bedankt.

J.Loch

Noaj

Geplaatst door Noaj (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je een tank van 200 liter of van 20 liter? Zo kan niemand iets met deze vraag.

Kilometerstand opschrijven, tank vol doen, ( bijna ) leegrijden, weer vol tanken, het aantal liters getankte benzine opschrijven, dit een aantal malen doen en dan het totale aantal gereden kilometers delen door het aantal getankte liters benzine. Dan heb je een redelijk beeld van het verbruik.

Noaj (0), 12 jaar geleden

Tot zover snapte ik hem, alleen staat er volgens het boekje een 45 liter tank in.
Maar dan zou ik bijna 73 euro erin moeten kunnen pompen, maar veder dan een 50 euro kom ik nooit.
Dan slaat die af en staat de meter weer op vol.

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Zet een bus met 5 liter benzine in je kofferbak. Doe de tank helemaal vol en rijd deze nadien helemaal, maar dan ook helemaal leeg. Daarna weer vol tanken + de 5 liter uit je kofferbakbus en je weet hoeveel er in de tank gaat. De rest van het verhaal ken je.
Een benzinemeter kan ook wel eens afwijken.........En boekjes ook.

Noaj (0), 12 jaar geleden

Gedaan zoals beschreven.
Ik kom uit dat de auto 1 op 12.34 loopt.
Wel een beetje veel voor dat karretje dacht ik.
Wagen door laten testen geen probleem, 4 gastester geen probleem.
Snap het even niet meer zeker als ik op het rdw kijk met me kentenken zou die in de b status vallen.

Wie het weet mag het zeggen.

limbra (530), 12 jaar geleden

brandstof verbruik is mede afhankelijk van een aantal factoren:
1) onderhoud van de auto.
2) korte ritjes > stads ritten > vaak afremmen en optrekken .
3) banden spanning.
4) rijstijl
5) belading van de auto 1 persoon of meerdere , eventuele bagage.
volgens een auto test bron is het brandstof verbruik volgens de fabriek opgave 5,9L/100km (1 op 16,9 +/-)
volgens de praktijk test (wisselend stad en snelweg ritten) ligt het verbruik circa op 6,5L/100km (1 op 15,3 +/-)

dus het verbruik is ook grotendeels afhankelijk van de boven genoemde 5 punten .
Als je auto verder goed rijdt en goed zijn werk doet zou ik me geen zorgen maken en het verbruik "helaas" maar accepteren.

Noaj (0), 12 jaar geleden

Auto leert zal ik maar zeggen of mijn voet één van de twee.
Rij nu zo 1-15 er mee.

Greetz,

Noaj.

kombikart (0), 12 jaar geleden

Dat vind ik zeker niet slecht.
Zeker niet iets om je verder zorgen over te maken.

Mijn vrouw doet met haar micra k11 het zelfde. Dit is een 1300 automaat.

Gr fred

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.