Suzuki Alto: lekke koppakking

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0 4 cyl

hallo ik ben aan alto van mn vrouw begonnen maar het zit alemaal niet mee krijg de krukaspoelie bout niet los heb met lucht sleutel geprobeerd en daarna dop er op metflinke wringstaaf en dan starten maar hij geeft geen krimp wat nu gedaan??

ad strik

Geplaatst door ad strik (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Alto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

wat zwaardere luchtsleutel pakken, bout warm stoken

Mausx (0), 12 jaar geleden

Vliegwiel blokkeren op de starterkrans en dan het wringijzer gebruiken.

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

waarom wil je de krukaspoelie loshalen als je koppakking wil vernieuwen?

Hans4040 (285) PRO, 12 jaar geleden

Ja....vertel eens.

Stanis (0), 12 jaar geleden

Misschien wil de TS de distributieriem ook meteen vervangen?? ofzo..? anders snap ik em ook niet.
Of heeft zo'n Alto geen riem?

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

De Alto heeft wel een riem,maar daar hoeft de centrale bout van de krukas niet voor los,alleen de imbusboutjes die er om heen zitten.

ad strik (0), 12 jaar geleden

klopt matthijs hij is er al af maar dan moet je ook een motorsteun los maken en dan de motor opzijdrukken anders kan de poelie er niet tussendoor dus bedankt weet jij ook de aanhalmomenten van de cylinderkop??

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

ja,dat weet ik wel,maar dan moet ik weten of het een 54 of 58 pk motor is.Dit is nl totaal verschillend qua aantrekken.En in 2000 kunnen allebei de motoren erin zitten.Laat het even weten dan geef ik het even door.

ad strik (0), 12 jaar geleden

hallo matthijs hij is niet van 2000 maar van eind 1999 en waar vindt ik dat hoeveel kw hij is ik heb geen flauw idee heb jij mischien ook een idee hoe ik het beste de motor en kachelradiator kan reinigen die zit nl helemaal vol met bruine prut bvd

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

Nou,dan gaan we het anders proberen.Heeft de motor injectie via de carburateur of per cilinder een aparte injecteur.Wat betreft de bruine prut.Er zijn bij de auto-onderdelenzaken reinigingsmiddelen te koop,en ook bij de renaultdealer,want renault heeft veel last van smerige koelsystemen als ze een jaar of 6-7 oud zijn.Eerst reinigingsspul,en dan afvullen met water.Een uur mee rijden [minimaal],en dan alles aftappen en doorspoelen met de waterslang,terwijl de onderste radiateurslang eraf is.Zonodig procedure herhalen.Niet met koud water doorspoelen terwijl je motor nog op bedrijfstemperatuur is.Er is ook heel goed reinigingsspul van forte,maar dat is niet goedkoop.

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

1999,dan is het aanhaalkoppel als volgt:stadium 1 30-35nm. stadium 2 50-55nm stadium 3 70-75 nm.Je begint met kopbout 1,dat is midden achter,dan midden voor bout 2 [dus voorkant auto,bij de radiateur],dan bout 3,dat is de bout rechts naast bout 1,dan bout 4 voorzijde links van bout2.dan bout 5 links van bout 1dan bout 6 rechts van bout 2 enz.Succes,mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.Na het reinigsproces systeen afvullen met koelvloeistof.Ik zou niet tot de winter met water blijven rijden.

ad strik (0), 12 jaar geleden

halo mensen de motor heeft aparte injectoren groetjes ad

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

mooi,dan moet je de onderste tekening en waardes van Hans aanhouden,en niet wat ik geschreven heb,want dat is van monopointinjectie [oude type] en je hebt dus al het nieuwere type.Succes.

ad strik (0), 12 jaar geleden

oke mensen bedankt allmaal ik ga het proberen groetjes ad

ad strik (0), 12 jaar geleden

sorry voor de late reactie maar ik ben op vakantie geweest heb vanmiddag kop gemonteerd alles goed verlopen kan mij ook iemand de klepspeling van dit motortje vertellen bvbd ad

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

inlaatklep 0,17-0,21 mm warme motor,uitlaatklep 0,27-0,31 mm bij warme motor.Succes.

ad strik (0), 12 jaar geleden

oke bedankt bieuwke

ad strik (0), 12 jaar geleden

de truc is niet gelukt weer olie bij de koelvloeistof en kvst bij de olie jammer van al de moeite maar ik kan voor 200 euro een cpl motortje kopen met veertigduizend op de teller dan dat maar erin kan ikhet beste de motor met versnellingsbak eruit nemen of de bak laten zitten?? mvgr ad

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

zit er geen oliekoeler op (lijkt me sterk maar goed), welke lekt naar het koelsysteem?

ad strik (0), 12 jaar geleden

ik denk blok gescheurd

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

compleet eruit pakken werkt duidelijk makkelijker.Jammer dat de reparatie mislukt is.Succes.

ad strik (0), 12 jaar geleden

dank je ga dit weekend aan de slag

ad strik (0), 12 jaar geleden

hallo kan ik de aandrijfassen er zo uittrekken als ik de motor iets op takel of moet ik ze eerst bij de wielen losmaken?? BVD Ad

Hans4040 (285) PRO, 12 jaar geleden

eerst bij de wielen losmaken, anders komen de assen niet ver genoeg naar buiten..

ad strik (0), 12 jaar geleden

oke bedankt hans

ad strik (0), 12 jaar geleden

hallo allemaal het sloopmotortje loopt perfect had pas 47000 km gelopen thermostaat ging niet open snel geruild met de oude en alles perfect bedankt allemaal voor jullie inbreng tot ziens

Hans4040 (285) PRO, 12 jaar geleden

mooi zo...bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.