Peugeot Boxer: Remblokken vervangen lukt niet

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2800 hdi

Beste Problem Solver,

Ik ben bezig met het vervangen van de remblokken (wat trouwens echt HEEL hard nodig was) van een peugeot Boxer camper. Op de 1 of andere rare manier kan ik die "cups" die de remblokken tegen de schijf aanduwen niet ingedrukt om er nieuwe blokken in te laten passen.

Heb dit veel vaker gedaan bij andere auto's en daar ben ik nog nooit tegen dat zelfde probleem aangelopen.

Als iemand me hiermee kan helpen heel graag.

Bij voorbaat dank,

Randy van Brienen

randyvb87

Geplaatst door randyvb87 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

Hebben we het over de remblokken voor of achter?

randyvb87 (0), 12 jaar geleden

Beste Mathijs
Gaat om de voor blokken

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

Of je hebt de zuiger wat scheef gedrukt,dan gaat ie absoluut niet verder.Voorzichtig iemand het rempedaal tot maximaal halverwegen laten indrukken,en zelf kijken of de zuiger een beetje naar buiten komt,zoja dan zit ie ook meteen weer recht.Dan pak je een grote lijmtang,en daar druk je zuiger mee naar binnen.Wel recht kracht op de zuiger zetten anders gaat het niet.Succes!

randyvb87 (0), 12 jaar geleden

ja er zitten 2 zuigers daar he, als ik de 1 indruk komt de ander naar voren en andersom;)

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

leg de blok er tussen en dan de blok wegduwn
zo duw je beide zuigers terug en is het te doen
nieuwe blokken erin en gaan

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

AHA zit daar je probleem!Als je nu eens 1 oude remblok laat zitten,en dan druk je de ander zuiger helemaal terug,monteert de nieuwe remblok,en dan haal je de andere oude remblok eruit,druk de tweede zuiger terug,en monteer de tweede nieuwe remblok.Succes.

randyvb87 (0), 12 jaar geleden

beide tegelijk terugduwen lukt niet, hoeveel kracht ik er ook op zet. zitten naast elkaar he die zuigers:(

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

zit 1 van de zuigers niet vast?

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

Sorry,was ik vergeten dat ze naast elkaar zitten,Nu kun je ook even de ontluchtingsnippel los draaien,de zuigers terugduwen,en dan meteen de ontluchtingsnippel weer dichtdraaien.Succes.

randyvb87 (0), 12 jaar geleden

Negatief, beide blokken bewegen, als ik de 1 indruk gaat de ander naar buiten en andersom

randyvb87 (0), 12 jaar geleden

Ga ik dat proberen, al issie wel behoorlijk verroest dus hoop dat hij niet afbreekt.

Alvast bedankt. Laat morgen even weten of het gelukt is!

Mausx (0), 12 jaar geleden

je kunt ook een oud remblokje op beide zuigers leggen en zo beide zuigers terugduwen.

wat ik altijd doe is voordat ik alles demonteer een oude schroevendraaier tussen remschijf en remblok duwen en zo de zuigers samen met het remblokje terugduwen.
dan gaan de zuigers altijd recht naar binnen en beide tegelijk.

claxon (0), 12 jaar geleden

Ik heb al voorgehad dat het metaal van het remblokje zo dun was dat het 3 cm naar onder verschoven was.Result.De piston met rubber ring was al buiten de cilinder.Het zit dan verborgen onder de stofkap.Door de stofkap iets te lichten kun je zien.
Wat spelletje is dat nu weer,de ene piston eruit de andere erin.Als de ene erin zit ,blokkeren.Dan de andere zuiger terug drukken.=communicerende vatenNoot ;zie ook even of het potje niet te vol zit met remolie.

Mausx (0), 12 jaar geleden

en als de zuigers echt niet terug willen en je probeert het met de ontluchtingsnippel open, en dan lukt het wel.
dan zitten de remslangen verstopt of zijn beschadigd van binnen dus zul je die moeten vervangen.

Frotsnor (0), 10 jaar geleden

Hallo, ik weet dat dit een oud topic is. Maar heb toch een vraag. Heb zelf een Peugeot Boxer, en moet de blokken voor vervangen. Moet ik hiervoor de hele remklauw losmaken met die 2 inbusbouten, of kan die blijven zitten en maak ik iets anders liever los?

Mausx (0), 10 jaar geleden

Met alle respect maar als je dat niet weet, blijf er dan lekker van af en laat het door iemand doen met verstand van zaken.
Er kan genoeg mis gaan met alle gevolgen van dien.

Frotsnor (0), 10 jaar geleden

Misschien heb je gelijk, het zijn immers remmen.
Ik kon gewoon niet zien hoe het in elkaar zat.
Ik heb het toch gedaan en het was eenvoudig.
Ik besef waar ik mee bezig ben, en dat mijn leven ervan afhangt.
Of een jonge leerling in een garage dat weet is de vraag.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.