Suzuki Swift: lpg3 in swift uit 98

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Beste mensen...
Is het voor mij nog rendabel om een lpg3 tank in te laten bouwen...
Gaat om een swift 1.3 automaat uit 98..
gebruikt hem voornamelijk voor woon/werk..zo,n 15000 km per jaar.
Nu heb ik op de site van de rdw gekeken wat mijn bpm per kwartaal gaat kosten..ik krijg dan als ik gewicht/provincie/brandstof invult het zelfde bedrag voor zowel benzine als let wel !! lpg3...hoe kan dat ??
Misschien door het lage gewicht dat er dan nog geen verschil is ?? ( gewicht is 785 kg ).
bvd
Groetjes Ton

DRIVE TO ARRIVE ALLIVE..........

To

Geplaatst door To (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

limbra (545), 12 jaar geleden

Hoeveel km heeft je swift nu gelopen ?
Ik denk dat het niet zo rendabel is om er nu nog gas in te laten bouwen .
Ten eerste is de 15.000km per jaar geen afstand om echt veel goedkoper te kunnen rijden op gas , het zal vast iets uit maken maar veel zal het niet zijn.
Ten tweede is het de vraag of je cilinder kop het aan kan om op gas te rijden , en dan bedoel ik met name de kleppen.
Mij lijkt het geen optie om dit te doen , maar die keus ligt natuurlijk bij je zelf.

To (0), 12 jaar geleden

Voor zover alvast bedankt...de swift heeft 65000 gelopen...
gr. Ton

twiede (0), 12 jaar geleden

[quote=To]Nu heb ik op de site van de rdw gekeken wat mijn bpm per kwartaal gaat kosten..ik krijg dan als ik gewicht/provincie/brandstof invult het zelfde bedrag voor zowel benzine als let wel !! lpg3...hoe kan dat ??[/quote]
Je betaalt per kwartaal mrb (motor rijtuigen belasting) en dit is te vinden op de site van de belastingdienst.
Bpm betaal je bij aanschaf van een nieuwe auto.

Er schijnt idd. onder de 850 kg geen verschil te zijn tussen LPG3 en benzine.

Ombouwen op LPG3 gaat zo'n € 2000 kosten, buiten een eventuele cilinderkop aanpassing om.

Kijk eens op de site autogasrijders.nl; hier vind je veel info.

Ron.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.