Daihatsu Cuore: Zekering tail brand door

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3 cilinder

Hallo, ik heb een probleem met mij achterlichten.
De zekering van 15A voor het achterlicht brand door, achterlichten werken dus niet.
het probleem zit hem niet in de lampmodules, aangezien de zekering nog steeds doorbrand als de modules eraf zijn.
Ook werkt mijn dashboardverlichting niet, kan dit er iets mee te maken hebben?
De knipperlichten, achteruitrij lichten en remlichten werken wel

Wie weet een oplossing?

bennykl

Geplaatst door bennykl (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

limbra (550), 12 jaar geleden

als je de stekkers van de achter lamp units afhaalt en de zekering brand nog steeds door , moet je het probleem waarschijnlijk in de kabel boom zoeken,
door-geschuurde kabels / gesmolten kabels , of een zekering kastje die niet meer fris is, in ieder geval een kortsluiting.

wat je kunt doen is de kabel boom stap voor stap door meten (met een multi meter) tussen zekering kastje en stekker blok (achterlicht units).
Probeer de kabel boom na te lopen en zeker op de punten waar er een doorvoer zit kunnen de kabels weleens door-schuren .

Doe er in ieder geval NOOIT een zwaardere zekering in (ook niet om het te testen) , je zult niet de eerste zijn waarbij de auto een andere kleur krijgt (zwart).

bennykl (0), 12 jaar geleden

Zwart is de auto al, maar mijn bekleding nog niet. Misschien dat ik zaterdag maar eens wat paneeltjes moet los gaan maken dan.

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

haal je deurkontakten eens eruit,ik bedoel de schakelaars voor je binnenverlichting die in de deurstijlen ergens zitten,of werkt je binnenverlichting wel is dit apart gezekerd.of binnenverlichting unit zelf lampje sluiting of nat geworden??

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

en die zwarte kleur is niet erg maar die lucht die je erbij krijgt.

Daihatshu-rijder (0), 12 jaar geleden

Ik heb het zelfde probleem gehad. Achterlichten gecontroleerd en aansluitingen vervangen. Geen resultaat. Bij de dashboardverlichting gecontroleerd en daar trof ik een beschadigde kabel aan. Hersteld en ja alles deed het weer.
Motor gestart en dag zekering. Weer geen achterlichten. Verder gezocht en uiteindelijk trof ik bij de stadsverlichting rechtsvoor bij de kabelboom nog 2 draden die blank waren geworden. Ook deze hersteld en Ja alles werkt weer.

Op de TAIL-zekering 15A zitten de volgende lampen: Achterlichten, dashboardverlichting en stadslichten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.