Suzuki Liana: koelvloeistof vervangen / radiateurplug

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik wil graag het koelvloeistof vervangen van mijn Liana, nu zit aan de onderkant van de radiateur een soort steun, waar de aftapplug op valt, moet ik deze steun losdraaien, of kan ik de aftapplug direct losdraaien?, zijn er verder nog aandachtspunten voor het vervangen van koelvloeistof?

Graag uw reactie.

Bedankt.

suzuki4ever

Geplaatst door suzuki4ever (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Liana? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

je kunt bij twijfel altijd je onderste slang losmaken

koert_ahja (0), 12 jaar geleden

zet wel de verwarming op de warmste stand, anders loopt de interieurradiator niet goed leeg.

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Waarom moet die koelvloeistof vervangen worden?.
Is het ergens mee vermengd dan?.
Ik heb nog nooit koelvloeistof vervangen van een auto,dat is toch helamaal niet nodig?.

Hans4040 (190) PRO, 12 jaar geleden

Volgens onderhoudsschema elke 45000KM vervangen...dus weer bij 90000 Km, bij 135000 Km, enz.

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Waarom word het vervangen dan?.
Remvloeistof kan ik me voorstellen,trekt vocht aan,maar koelvloeistof kan toch niks mee gebeuren.

paulmichiel (0) PRO, 12 jaar geleden

Zeker wel, met name de roestwerende dopes verminderen. Voor die paar tientjes altijd doen.

koert_ahja (0), 12 jaar geleden

[quote=paulmichiel]Zeker wel[/quote]
ben ik het helemaal mee eens, en ik vind het vreselijk vervelend dat garagisten het zelden doen als je een peperduur onderhoud laat uitvoeren. Net zoals olie die haar smerende eigenschap verliest, verliest koelvloeistof haar eigenschappen, als je ze aftapt zie je ook direkt wanneer er iets inzit dat er niet hoort (metaal, olie,...)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Liana of stel zelf een nieuwe vraag.