Suzuki Baleno: Centrale deurvergrendeling op afstand bedienbaar maken

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo ,

Ik heb een Suzuki Baleno Estate 1.6 uit 1998 aangeschaft.
De auto heeft centrale deurvergrendeling en de 2 originele sleutels met startmotor deactiveringssysteem zijn aanwezig.

Nu is het zo dat het openen van de deuren met de sleutels niet echt meer soepel werkt.
(aan bestuurderszijde ben ik echt bang dat ie afbreekt en ook bijrijderszijde gaat niet echt heel erg soepel maar dat kan nog net).

Daarom wil ik eigenlijk de centrale deurvergrendeling op afstand bedienbaar maken waarbij (indien mogelijk) er ook een apart knopje op de handzender is voor de achterklep zodat ik deze apart kan openen / vergrendelen.

Heeft er iemand een idee welk setje hier ik het beste voor kan kopen en vooral , waar ik rekening mee dien te houden wat betreft aankoop en inbouwen.

Elke suggestie wordt zeer op prijs gesteld.

m.v.g.

Rob

Robcat

Geplaatst door Robcat (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Baleno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

runtoteun (0) PRO, 12 jaar geleden

Voor de echte hobbyman, kijk eens op conrad.nl .

Succes.

Neet (0), 12 jaar geleden

Zo'n twee jaar geleden ook zo'n unit gemonteerd.
Op marktplaats staan de modellen met bv. klapsleutel. Zelf had ik hem zonder aparte knop voor de achterbak omdat ik toch alles open of dicht wilde hebben.
Kijk op marktplaats, klapsleutel Baleno C-532 (dit mag wel denk ik, tis maar een tip)

Voor wat omschrijving en tips, kan je deze link volgen:

Ipv de bijgeleverde sleutelbaarden heb ik mijn eigen sleutel zo nagemaakt dat ie precies in de klapsleutelhouder past. Beetje zagen en vijlen. Transponder past er gewoon goed in.

Succes.

Robcat (0), 12 jaar geleden

Kijk ... daar heb ik wat aan !

Bedankt heren !

Hans4040 (305) PRO, 12 jaar geleden

Bericht #3 aangepast ivm forumregel #6

moderator problemcar.

johan 56 (0), 12 jaar geleden

Ik heb ook een Estate 1.6 uit 98 (364000km). 2 jaar terug liepen mijn voordeursloten ook erg stroef.
Bleek roest in het sluitmechaniek te zijn.
Binnenbekleding loshalen, het sluitmechaniek losschroeven, reinigen en met vet of pfte spray weer in elkaar zetten en je probleem is over.
De slotcilinders mag je ook rustig een pufje pfte spray geven. Smerend en vuilafstotend.
Groet,
Johan.

Robcat (0), 12 jaar geleden

Zo Johan , dan kan ik nog ff vooruit denk ik ... ik heb pas 140.000 km op de teller staan ;-)

Maar bedankt voor je antwoord ..

Als ik de binnenbekleding los haal om schoon te maken kan ik ook gelijk net zo goed toch een afstandsetje erin zetten maar daarentegen als ik alles loshaal om het setje erin te zetten kan ik ook net goed gelijk alles schoonmaken en inspuiten.

Dus het wordt beide denk ik zo .... wel zo makkelijk toch.

Thanks

m.v.g.

Rob

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.