Daihatsu Cuore: Daihatsu cuore automaat moet eerst een paar minuten warmdraaien

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine

Als mijn Daihatsu Cuore automaat van 2001 koud is moet ik eerst een aantal minuten wachten (om warm te worden?) voordat ik weg kan rijden.
Wat is daar de oorzaak van? Als hij warm is kan ik na het starten wél meteen wegrijden....

Diderik01

Geplaatst door Diderik01 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

limbra (530), 12 jaar geleden

Hoezo kun je niet meteen weg rijden als hij koud is ?

pakt de automaat dan niet of kun je hem dan niet in de Drive zetten ?

Diderik01 (0), 12 jaar geleden

Ik kan hem wel gewoon in drive zetten, maar hij gaat niet van zijn plaats (hetzelfde voor z'n achteruit)

limbra (530), 12 jaar geleden

Waarschijnlijk een inwendig probleem , De automaat uit laten lezen bij de dealer lijkt mij de beste en eerste stap.

Diderik01 (0), 12 jaar geleden

hmmmm, geen eenvoudige verklaring dus?
toch bedankt voor het meedenken.

Stefandelange (0), 12 jaar geleden

Probeer eens, voordat je de auto start 1x het gas pendaal helemaal in en langzaam weer uit, en dan starten!
Waarschijnlijk kun je dan zo weg rijden!

Diderik01 (0), 12 jaar geleden

Thanks voor je reactie, de motor is momenteel helaas "overleden" en er gaat nu een ruilmotor met bak in :(
maar toch : bedankt voor het meedenken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.