Daihatsu Move: motor slaat niet aan

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3 cil. injectie

de motor slaat niet aan , gisteren voor het laatst meegereden , volgende dag niet meer starten , benzine genoeg , accu is nog vol,wie heeft er enig idee !
Hij doet het inmiddels weer , allemaal bedankt voor het meedenken !

keveld

Geplaatst door keveld (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Move? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

limbra (490), 12 jaar geleden

hoor je de brandstof pomp zoemen als je de auto op contact zet ?
je zegt benzine genoeg, maar wordt deze ook ingespoten ruik je benzine tijdens het starten en zijn de bougies nat na de start poging.

controleer dus bovenstaande en controleer of je vonk (ontsteking) hebt . door er een bougie uit te draaien en deze in de bougiekabel te steken , dan tegen het
motorblok leggen (niet vasthouden) en iemand anders laten starten , als je ontsteking hebt zal de bougie tijdens het starten vonken, dit moet een krachtige (blauwe)
vonk zijn .
hoeveel volt heb je op de accu ? deze kan na een paar keer starten al net iets te laag zijn .

keveld (0), 12 jaar geleden

hij start weer , ik denk door vocht , misschien bekabeling want het had gruwelijk geregend en na een dag er niet meer naar
gekeken te hebben ,en na een nieuwe poging liep hij zowaar !
Bedankt voor de reactie , ik zal de boel eens inspecteren , want het kan natuurlijk zomaar weer gebeuren !

maddog2992 (0), 12 jaar geleden

[quote=limbra]hoor je de brandstof pomp zoemen als je de auto op contact zet ?
je zegt benzine genoeg, maar wordt deze ook ingespoten ruik je benzine tijdens het starten en zijn de bougies nat na de start poging.

controleer dus bovenstaande en controleer of je vonk (ontsteking) hebt . door er een bougie uit te draaien en deze in de bougiekabel te steken , dan tegen het
motorblok leggen (niet vasthouden) en iemand anders laten starten , als je ontsteking hebt zal de bougie tijdens het starten vonken, dit moet een krachtige (blauwe)
vonk zijn .
hoeveel volt heb je op de accu ? deze kan na een paar keer starten al net iets te laag zijn .[/quote]
Hey Limbra !

Ik heb dus hetzelfd prbleem met mijn Charade 1.6 1994.
De auto "swingt" wel, maar slaat niet aan.
Nou zeg jij dus het ZOEMEN van de pomp, dat is dus bij mij het probleem.
De auto wil niet starten maar na een paar keer proberen hoor ik dit zoemen, en start ie normaal.
Als ik contact met de sleutel maak, hoor ik de zoem ook niet...
Wat ook grappig is, weet niet of het ermee te maken heeft, maar juist als het warm weer is,
geeft hij dit probleem. in de winter no problemo.
Weet jij of dit aan een sensor ligt, of misschien een relais ofzo?
Thankx voor het lezen alvast !

limbra (490), 12 jaar geleden

@maddog , het probleem kan zowel bij de benzinepomp liggen als bij het relais daar van .
Als je dit probleem weer hebt , kun je eventueel ff rechtstreeks spanning op de pomp zetten , doet hij het dan wel dan is vaak het relais de oorzaak hiervan.
aangezien hij na een paar start pogingen wel aanslaat , denk ik dat het relais blijft "plakken"af en toe .

Als je de auto op contact zet , moet je de pomp ff horen zoemen .

maddog2992 (0), 12 jaar geleden

Hey Ron,

Bedankt voor je reactie.
Ja, als het weer dus wat kouder wordt dan start hij gewoon. vandaar dat ik dacht dat het misschien ook
een sensor zou kunnen zijn.
Weet jij waar dit relais zich bevindt? zit ie in de zekeringsbox of op de pomp zelf?
gr Tommy

limbra (490), 12 jaar geleden

Volgens mij zit dit relais in de relais kast onder motorkap (fuel relais) , lijkt me duidelijk een geval van een plakkend relais bij warmte.

maddog2992 (0), 12 jaar geleden

Ron,

ik heb even gekeken, er is een kasje met wat relais erin.
Er zijn 3 stuks, waarvan 1 EFI relais heet.(zal hem wel niet zijn, Elek.Fuel.Injection)
Maar nergens iets van fuel of pomp.
Ik heb ook onder dashboard gekeken maar kon daar ook niks vinden...

limbra (490), 12 jaar geleden

Ik heb er helaas geen schema van , relais kan soms ook apart van de zekering kast zitten ,
zowel in de auto als onder de motorkap , maar durf ff niet te zeggen waar deze zich dan wel bevind.

Reinhart (0), 9 jaar geleden

y

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Move of stel zelf een nieuwe vraag.