Suzuki Grand Vitara: Defect-Indicatie Lampje (emissie regelingssysteem)

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Sinds enige tijd heb ik het volgende probleem : als ik de motor start brandt het Defect -indicatie Lampje (emissie regelingssysteem)
Als ik de motor terug stil leg en dadelijk terug start blijft het lampje uit.

Dus telkenmale als ik het voertuig wil gebruiken dien ik 2 x te starten om zonder waarschuwingslampje te kunnen rijden.

Sommige dagen stelt het probleem zich enkel 's morgens, als ik gedurende de dag de wagen gebruik heb ik het probleem niet.
Andere dagen stelt het probleem zich telkenmale als ik de wagen start.

Er worden weinige kleine afstanden gereden met deze wagen, veelal autostrade of langere ritten op gewone weg.
dus het gekende probleem met de roetfilter hoop ik uit te kunnen sluiten.

Probleem met de software ??

Mvg,

Luc

sprokkelke

Geplaatst door sprokkelke (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Vitara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Als ik moet gokken zou ik zeggen iets met de voorgloei installatie.
Software probleem kan, maar komt niet zo vaak voor en na 5 jaar zal dat wel gevonden en opgelost zijn (via een update).

Laat de auto uitlezen. Om geen risico te nemen met brandend lampje en dan ook niet uitzetten bij de dealer voor de deur.

sprokkelke (0), 12 jaar geleden

Beste,

Excuses voor het late antwoord (vakantie)
Ben dus met de wagen naar de garage geweest en laten uitlezen, foutcode doorgestuurd naar Suzuki.
Desbetreffende foutcode geeft aan dat op het ogenblik van het starten de batterijspanning te laag was.
Batterij nagemeten en deze is dus aan vervanging toe.

groetjes,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.