Daewoo-Chevrolet Tacuma: Fluitende geluid bij mijn Tacuma

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb sinds 2.5 jr Tacuma 2003 geen problemen mee gehad. sinds een paar weken hoor ik een fluitende geluid onder de motor kap. niks aan de hand met de motor. bij 125000 km is de distributie riem met spanrol set en waterpmp vervangen bij de dealer. de km nu is op 133000. heeft iemand een idee wat dat kunnen zijn?

alvast bedankt.

Isam

Geplaatst door Isam (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Tacuma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

securiboy (0), 12 jaar geleden

Heb je airco? Dan kunnen het de lagers van de compressor zijn.

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

Kan waterpomp, looprol, spanrol, dynamo, etc zijn controleer dit.

Isam (0), 12 jaar geleden

Heren, Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb van onderkant geluisterd naar het geluid ik denk dat het geluid komt van de grote poelie misschien is de lager van deze poellie niet meer goed. Nu mijn vraag is als de lager geeft dat geluid hoe erg is dat? wat gebeurd als hij stuk gaat. kan ik nog 2 maanden zo meerijden want dat ben ik van plan de auto in te ruilen.

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

Bedoel je de krukaspoelie. ? Die kan natuurlijk wel schaven langs de distributiekap.
Lagers van de krukaspoelie is uitgesloten, want deze zit gemonteerd tegen de krukas.

Het is niet te zeggen of dit kwaad kan vanachter de PC.
Plaats anders een geluidsopname oid, hier.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.