Daihatsu Rocky: olieaflaatstop (carterstop) draait door

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8

dus,
de schroefdraad is beschadigd en ik ben een nieuw moer gaan halen bij de daihatsu verdeler.
wat doe je dan, je kruipt onder je wagen en vervangt de oude door de nieuwe.
maar wat als je de oude niet meer los krijgt? die draaid door, en ik heb er zelfs al de peinsgrip (griptang) op gezet om te kunnen draaien en trekken tegelijk maar dit lukt zelfs niet.
nu staat die dus nog meer olie te lekken omdat de stop wel half los zit.

min001

Geplaatst door min001 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Rocky? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jan T (5) PRO, 12 jaar geleden

ik denk dat het er op neer komt dat je de carterpan er onder uit haalt.
ik weet niet of dit bij deze wagen tedoen is of dat het veel werkt is anders zou je nog kunnen proberen om hem zo uit teboren maar dat wordt nogal en geklieder.

groetjes jan.

min001 (0), 12 jaar geleden

carter eronderuit halen valt al bij al wel mee. nu staat die thuis op de oprit en alsk de carter eronderuit wil halen zal ik hem bij men schoonbroer op de brug zetten. dan kan ik er beter aan. helaas is die nog twee weken op vakantie.
mja hier thuis dan maar proberen, carter losmaken, zien dat de pakking goed verwijdert is, nieuwe pakking halen (of misschien een of andere pasta gebruiken?) en 2dehands carter zoeken en er terug opzetten.
pff

min001 (0), 12 jaar geleden

zou het voldoende zijn om af te dichten met loctite 510 (of welke gebruik je er het beste voor)?
of zou ik echt een nieuwe kurk dichting steken. want dan moet ik nog een aantal dagen wachten en met loctite lukt het me morgen al.

jan T (5) PRO, 12 jaar geleden

nou dat hant er van af het probleem is dat als er een pakking tussen zit deze meestal stuk gaat bij het los trekken en dan is het toch het beste om een nieuwe pakking tehebben.

groetjes jan.

min001 (0), 12 jaar geleden

ondertussen een ander carter gaan halen en een nieuw kurk pakking.

olie van de versleten carter afgelaten door er gewoon een gat in te boren en zo de olie af te laten.
daarna al de boutjes losgezet die het carter vasthouden(die al enorm los stonden :s )
maar ik krijg de oude carter er niet afgetrokken.
heb al gedacht er een paar oogvijzen in te draaien en hem naar beneden te slagen op één of ander manier. ma ik zou het niet weten hoe het te doen.

jan T (5) PRO, 12 jaar geleden

nou als alle boutjes eruit zijn zit hij gewoon vast door de pakking.
dan zul je met een flinke schroeven draaier er tussen moeten slaan en los wurmen.
je hebt toch een ander carter dus op een deukje hoef je niet tedenken.

groetjes jan.

min001 (0), 12 jaar geleden

alle boutjes zonder problemen los.
heb al zitten wringen langs alle kanten ma ni los te krijgen.
collega's rocky mensen hebben al gezegd om rink rond met een mes te gaan. ma da duurt wel een uurtje.
heb al geprobeerd maar is best moeilijk.
en als ik hem er dan af heb.
zou ik vloiebare pakking van loctite te samen doen met men kurke pakking? zou dit kwaad kunnen?

jan T (5) PRO, 12 jaar geleden

nou dat moet je effe bekijken.
het nadeel van kruk m,et vloeibare pakking vind ik dat de pakking er snel tussen uit komt.
ik monteer kurk liever zo op de schone droge onderdelen.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Rocky of stel zelf een nieuwe vraag.