Suzuki Alto: storing auto radio

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 998

Wij zijn ongeveer 3 jaar in het bezit van een alto, hij is van 2003, prima autootje, op 1 ding na: de autoradio stoort altijd: geprobeerd:nieuwe antenne, 3 x andere radio, nieuwe boxen, nieuw antenne verlengstukje,(onder dashboard). ALLES ZONDER RESULTAAT. Ik kreeg een tip van een "jaguar" monteur: waarschijnlijk maakt 1 van de boxen(draad) massa, daar komt de storing van, MAAR: ik kan dat niet meten.
Wie o wie weet raad????
Bij voorbaar dank!
Eddy john

eddy john

Geplaatst door eddy john (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Alto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

eddyarc (0), 12 jaar geleden

nieuwe antenne met bedrading? of enkel de spriet

eddy john (0), 12 jaar geleden

dank voor reactie, de antenne is in z'n geheel vernieuwd, dat kan niet anders bij deze alto, dus
; antenne met circa 80 cm kabel, dan een verbindingsstukje van 40 cm, tot aan de radio.
EJ

limbra (485), 12 jaar geleden

ik zit ook te denken aan een speaker of speaker-kabel die massa maakt .(misschien wel in een speaker zelf)
Hoeveel speakers heb je er in zitten ?

lijkt mij toch niet zo moeilijk om het met een multimeter door te meten .

als het een radio cd speler is , stoort het geluid dan ook als je een cd afspeelt ,of stoort hij alleen maar op de radio zenders?

eddy john (0), 12 jaar geleden

hy,ron, ik heb dat doormeten aangegeven in de garage waar ik meestal het onderhoud laat doen, maar daar werd wat lauwtjes op gereageerd. De 2 speakers zijn vervangen, hielp niks. In een andere garage waar ik wel eens wat werk voor doe, zei men inderdaad dat dat massa maken waarschijnlijk de oorzaak is, maar daar zijn mensen met vakantie, dus naar de eerste.
Ik zal binnenkort, eerst even wat vrije dagen..weer terug gaan en zeggen: en nu meten!
Ook met het cd spelen is er storing.
Dank voor de tips.
eddy

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.