Daihatsu Gran Move: daihatsu gran move

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo
Ik zit met een groot probleem
Nadat er in mijn granmove een nieuwe motor is geplaatst is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan. Bij de keuring was alles goed op een ding na,
De co2 uitstoot is niet goed . De garage is nu 2 dagen bezig geweest om te kijken waar het nu aan ligt.
Volgens hem zijn de slangen die met de motor verbonden moeten zijn, niet goed angesloten , hij kan er maar niet achter komen wat er dan niet goed zit.Kan iemand mij helpen of aan een werkboek of een schema of wat dan ook helpen. het punt is nu dat ik maar 75 km kan rijden met 17 liter
dus zit echt met mn handen in het haar
vr gr marina

marina62

Geplaatst door marina62 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Gran Move? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Is de garage zelf niet bij machte om een aansluitschema of werkplaatsboek te bemachtigen bij bv. een dealer? Even een blik on der de kap van een zelfde auto en het probleem is wat dat betreft opgelost........

marina62 (0), 12 jaar geleden

Hoi ja dat hebben ze wel geprobeerd maar dus niet te krijgen De enige oplosing die word gegeven is
Zet 2 dezelfde granmoves bij elkaar en je kan vergelijken . helaas is mijn probleem dayt ik niemand ken met een gran move en ik woon in amsterdam. natuurlijk ben ik bereid naar iemand toe te komen met de gran move.
vr gr Marina

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Kijk op internet waar zo'n auto te koop staat bij een garage of dealer. Zal er vast wel ergens 1 staan in Amsterdam.....

marina62 (0), 12 jaar geleden

Hoi . bedankt voor u reacties en daar zijn we al mee bezig ,maar nog geen resultaat geboekt. We hebben al een paar mensen gemailt. verder heb ik al heel veel gezocht op het internet naar zo'n werkhandboek ,maar helaas voor de gran move niet te krijgen
vr gr Marina

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Zo'n gigantisch verbruik moet te vinden zijn.
Heeft deze motor een luchtmassa meter of een map-sensor? Bij map-sensor: is het slangetje vast en niet gescheurd of verstopt?
Wat voor signaal geeft de lambdasonde? Wat voor signaal geeft de koelvloeistof sensor?

Indien de garage niet kan uitlezen dan hebben ze de keuze: signalen met een voltmeter meten of een collega laten uitlezen.
Is de benzinedruk al gemeten?

marina62 (0), 12 jaar geleden

Hallo
Wat de garage zei is dat hij alles heeft nagekeken en het niet kan vinden. Hij is daar 2 dagen mee bezig geweest,. Wel weet ik (want de auto heeft eerst bij mijn schoonzoon in Belgie gestaan) Dat hij bij een garage is geweest en die zei er is een slangetje lek of zoiets maat dat is gemaakt
de lucht massa etc schijn ook goed te zijn dat is in belgie al gedaan.Dus ik weet het niet meer
in ieder geval bedankt vor het advies en ik ga er morgen nog maar eens achterheen om hem helemaal uit te laten lezen.
vr gr Marina

marina62 (0), 12 jaar geleden

Hallo
eindelijk heb ik nu een werkboek kunnen bemachtigen maar helaas is deze in het Duits.. en dat handboek is beveiligt tegen kopieren dus ik kan het niet vertalen . weet mischien iemand een oplossing. verder is het een gran move 1.6 GX.bj ber 2000 en nu weet ik niet (kan ik ook niet vinden) welk type dat nou is. Zelf dacht ik de R2 of R3. weet iemand dat mischien
want er staan zoveel verschillende types in dat handboek.Vandaag zou ik even langs 2 garages gaan maar daar komt niets van want ik moet vandaag naar het ziekenhuis. dus morgen maar .
vr gr Marina

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Gran Move of stel zelf een nieuwe vraag.