Volkswagen Golf III: Hoog stationair draaien

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Ik heb hier een golf staan die binnenkwam met een zagende motor. Liep tussen de 800 en 400 toeren. Heb het gasklephuis schoongemaakt en opnieuw ingeleerd. Nu is het zagen niet meer aanwezig maar de motor loopt standaard 1400 toeren. Er is geen vacuum lekkage aanwezig. Iemand dit vaker gehad?

Heb ook de ecu uitgelezen en volgende codes stonden in het geheugen.
00533 Stationair snelheidregelaar
-onderste stopwaarde
-Intermitterend

00537 Lamda regeling
-Bovenste stopwaarde
-Intermitterend

Ook houdt de auto ligt in als er mee gereden wordt.
Heb de viergastester aangesloten en lamda waarde is erg hoog 1.51 en soms nog hoger bij 3000 toeren. Co is dan 0.00 lijkt erop dat hij ergens valse lucht trekt maar kan niks vinden..
De temperatuursensor geeft een normale waarden als ik hem uitlees via de tester.



Iemand een idee?

Toyota11662

Geplaatst door Toyota11662 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

hbr (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo heb je hem ingeleerd met warme motor? Heb dit ook een keer gehad, had hem met koude motor ingeleerd en dat gaf ook een te hoog toerental.

peterh8902 (5) PRO, 12 jaar geleden

blijven storingen ook aanwezig na resetten?

A Wouters (0) PRO, 12 jaar geleden

gasklep een keer dichtdrukken tijdens de basisafstelling inleren.

Toyota11662 (0) PRO, 12 jaar geleden

HBR: Ik heb hem met koude en warme motor ingeleerd, dit maakte geen verschil.

Peterh8902: Storingen kunnen gewist worden maar komen later terug, lampje van het motormanagement gaan niet branden.

A Wouters. Ik ga het proberen, heb je dit ook weleens gehad? dus ik moet tijdens het inleren de gasklep dichtdrukken?

Garage_LUX (0) PRO, 12 jaar geleden

Ook adaptiewaarden resetten

bert klein (90) PRO, 12 jaar geleden

zwarte pvc vacuumslang naar de rembekrachtiging demonteren en k ijken op scheuren ,ivm valse
lucht, komt regelmatig voor,we hebben ze op voorraad.
in gemonteerde positie lekkage niet waarneembaar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.