Toyota Prius: zijn er veel voorkomende prius problemen?

Motorcode: 18.0

Waar moet ik opletten als ik mijn prius 3 een grote beurt geef?
Ik weet bijv . dat de remmen wel eens vast gaan zitten doordat ze weinig in actie komen , maar zijn er nog meer punten die extra aandacht nodig hebben?

roan9871

Geplaatst door roan9871 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Prius? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

patriekske (0) PRO, 12 jaar geleden

remmen vastzitten bij een prius? nog nooit meegemaakt en we hebben er genoeg rijden hoor.
wel bij de prius 1 maar de prius 2 en 3 zijn probleemloos!
bij de grote beurt hoef je verder niets anders te doen als bij een andere auto gewoon afhankelijk van de km stand een luchtfilter, oliefilter en evt bougies.
even de remmen schoonmaken en eventueel remvloeistof verversen.

succes

shakira (0), 9 jaar geleden

de remmen zullen niet vast gaan zitten omdat ze te weinig in actie komen maar omdat de remolie te weinig ververst word remolie trekt namelijk vocht aan en van de vocht gaan ze vast zitten.

Hans4040 (290) PRO, 9 jaar geleden

[quote=shakira]de remmen zullen niet vast gaan zitten omdat ze te weinig in actie komen maar omdat de remolie te weinig ververst word remolie trekt namelijk vocht aan en van de vocht gaan ze vast zitten.[/quote]
Onzin...wanneer de remvloeistof conform het onderhoudsschema vervangen wordt (elke 2 jaar) is er niets aan de hand.
Wat echter [b]wel[/b] gebeuren moet, is de remklauwen tijdens de onderhoudsbeurt schoonmaken en de geleidebussen smeren.
[b]Dat[/b] wordt vaak vergeten...

shakira (0), 9 jaar geleden

dat zeg ik je wilt niet weten hoeveel mensen de remvloeistof nooit vervangen en je weet ook dat remvloeistof vocht aantrekt dus een en een is twee .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Prius of stel zelf een nieuwe vraag.