Renault Clio: Loopt slecht en onzuinig op gas

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1200

Tijdens een lange rit ging de motor bij lage toerentallen stotteren en verloor aan trekkracht. Af en toe bij wegrijden bij stoplichten slaat de motor af met een plof (backfire). Het verbruik op gas was altijd ongeveer 1 op 15, nu nog 1 op 10 maximaal.
Op benzine loopt de motor normaal, trekt normaal de berg op, maar op gas gaat het bijzonder moeizaam. Ook maakte iemand me attent op een sterke geur uit de uitlaat bij warme motor maar of dat iets zegt weet ik niet. Loskoppelen van de accu langere tijd loste het probleem niet op.
Moet ik het probleem zoeken in de ontsteking, het motormanagement, of de gasinstallatie?, wie weet hier raad?

bond1372

Geplaatst door bond1372 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Ontsteking denk ik. Nieuwe bougies, bougiekabels indien van toepassing.

bond1372 (0), 11 jaar geleden

Opgelost, verschillende onderdelen aan de ontsteking vervangen, en het loopt weer goed

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.