Renault Scenic: Achter as renault scenic 2004

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dci

Hallo,
Ik heb een renault scenic van 2004 en heb al enige tijd last dat de achter zijde wat uitbreekt als ik bv over een put rij of een
riggel in het wegdek? Er staat 190.000 op de teller en de schokbrekers zijn nog nooit vervangen.
Ook had ik in januari/mei last in de winter met sneeuw dat ik de achterzijde weg voelde glijen.
Zou mijn auto moeten worden uitgelijnt,een paar nieuwe schokbrekers heeft dat invloed op het uitlijnen?
Alvast vriendelijk bedankt Martin

martin goeman

Geplaatst door martin goeman (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Den John (0) PRO, 12 jaar geleden

schokbrekers achter heeft normaal gezien niet veel aan de uitlijning te maken.
Denk zelfs dat je auto achter niet uit te lijnen is.
wel is het zo dat als de schokbrekers achter niet goed zijn zou het idd kunnen dat de auto gaat zoeken naar wegligging.

martin goeman (0), 12 jaar geleden

Hallo Mas2011,
Bedankt voor de reactie!
Maar als ze achter niet kunnen uitlijnen,stellen ze dan de voorwielen af op de acherwielen,als je begrijpt
wat ik bedoel?
Bij indrukken achter op de auto voel ik hem niet lang na-veren?
Mischien kan ik eerst beter een schokbreker test doen?
MVG Martin

Den John (0) PRO, 12 jaar geleden

zo zou je het idd kunnen noemen ja van dat uitlijnen.
een schokbreker test zou idd al veel kunnen uitsluiten.
alsook wat je zou kunnen controleren zijn de achterbanden.
hebben deze een draairichting ja of nee en liggen deze dan juist op de wagen?
verder kan ik zometten effe niks bedenken wat het anders zou kunnen zijn.
Maar ik denk verder.

martin goeman (0), 11 jaar geleden

Schokbreker test nog niet gedaan!! na vervangen michelin banden is het beter geworden!! maar nog niet 100 procent. deze topic mag worden afgesloten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.