Suzuki Grand Vitara: remmen ontluchten

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Kan iemand mij advies geven hoe/welke volgorde de remvloeistof van een Grand Vitara uit 2002 zonder ABS vervangen moet worden?

Er lopen 2 leidingen van de hoofdremcylinder naar achteren, naar een LSPV bij de achteras (load sensing proportioning valve). Hier zit een ontluchtingsnippel op, en er loopt 1 leiding naar het rechterachterwiel. Op het rechterachterwiel zit geen ontluchtingsnippel, hiervandaan loopt weer een remleiding naar het linkerachterwiel. Bij het linkerachterwiel zit wel weer een ontluchtingsnippel.

Misschien kan iemand ook vertellen hoe de LSPV precies werkt? Is 1 van de leidingen naar de LSPV een retourleiding?

Werner11950

Geplaatst door Werner11950 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Vitara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Ontluchten bij het linker achterwiel. Gaat prima.

Dedobbelaere (0) PRO, 12 jaar geleden

Komen beide leidingen van de abs-eenheid?
Je zou denken 1 van de hoofdrempomp,1 van de abs.
Dit systeem werkt op beide achterwielen samen.
Eerst circuit tot aan lspv ontluchten,dan wiel.

Werner11950 (0), 12 jaar geleden

De auto heeft geen ABS. Beide leidingen komen van de hoofdremcylinder.

Ik heb nog eens nagedacht hoe het werkt. Volgens mij is de LSPV gewoon een remdrukverdeler tussen de voor- en achterwielen, die afhankelijk is van de belasting op de achteras. Een van de leidingen die naar achter gaat is dan de leiding naar de achterremmen, die ontlucht wordt bij het linkerachterwiel. De andere leiding is een soort stuurleiding naar de LSPV waar de druk van de voorremmen op staat; deze wordt ontlucht op de LSPV.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.