Peugeot 307: Pook beweegt bij gas los

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDIf

Mijn 307 heeft nu zo'n 160000km op de klok en het viel me op dat de pook bij plotseling gas loslaten vrij veel beweegt, meer dan 5mm. Bij gasgeven gaat ie dan weer langzaam terug. Is dit normaal?

Zou ie op een gegeven moment niet uit de versnelling kunnen schieten?

LuckyMe

Geplaatst door LuckyMe (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

controleer de motorrubbers

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

moet even weten of je schakelstangen hebt of kabel
kabel is er niks aan te doen voorlopig wanneer je bij stilstand geen spelling hebt

bij schakelstangen kun je ook kijken naar of alles gangbaar is (zit een pin op subframe die roestig kan worden waardoor deze blijft hangen)
en schakelstang heeft ook 3 korte stangen waar de rubbers gecontroleerd kunnen worden
hierbij geldt ook weer controleer of je spelling voelt als je stilstaat

spelling van 5mm is meer dan toelaatbaar
kun je een cm op en neer gaan voordat je voelt dat je de bak bedient dan moet gekeken worden waar het vandaan komt

LuckyMe (0), 12 jaar geleden

@ jan5047: bedoel je motorsteunen? Hoe kan ik die controller? Ben geen expert, waar moet ik kijken en waarop moet ik letten?

@ trucker0werner: ik heb geen idee of een 307 van kabels of stangen heeft. Met het betrekking tot de speling in de pook bij stilstand (voordat de bak echt bediend wordt) dit is groter dan ik gedacht had. Denk wel tussen 1.5 en 2cm! Ik zal er bij de volgende beurt naar laten kijken. Verder had ik afgelopen winter wat problemen met schakelen. Ik kreeg 'em toen 2 keer niet in de versnelling. Dus wat betreft gangbaarheid is er misschien iets niet helemaal in orde.

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

mijn pa heeft 307sw uit 2007 (restyl dus, kenbaar door 2 lampen aan elke kant voor de achterlicht, oude type heeft er maar 1 zitten als een halve maan, nieuwe is rondom de knipperlicht)
daar ook 2cm van voor naar achter

dit is opgelost door de steun op de bak te vervangen
schakelkabels was niks mis mee maar die gaat naar een hefboom toe, schanierpunt van deze hefboom zat veel spelling op
nu nieuwe gemonteerd en schakelt als een nieuwe (en dat voor 2ton op zijn teller)

heb je stangen dan zal alles paar stangen vv moeten worden en rest gesmeerd worden
anders kan dat je hetzelfde hebt als wat bij mijn pa zijn auto was
de spelling is teveel op de pook
maar bij rijden (gas loslaten, gas geven) is toelaatbaar zou ik zo zeggen dat het toelaatbaar is
ik moet het zelf zien/voelen om het natuurlijk goed te kunnen zeggen

LuckyMe (0), 10 jaar geleden

Aan het bewegen van de pook heb ik niets meer laten doen, was er erg aan gewend. Zag bij een andere 307 uit 2006 iets soortgelijks.
Bovendien heb ik nooit meer problemen gehad om hem in versnelling te krijgen. Auto is bij ruim 2,5 ton nu naar de sloop.

Sluiten maar dus dit topic. Dank aan allen voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum