Renault Grand Espace: Airco slaat niet meer op

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19 DCI

Op verlof heeft de airco perfect gewerkt.
De avond voor we vertrekken zet ik (zoals gewoonlijk)de airco af voor ik de motor stil leg.
Volgende dag vertrekken we terug huiswaarts en merken dat de airco niet werkt??(en dat in een hitte van 42 graden????)
Ook merkte ik dat het achteruitrijlicht en sensor heel af en toe het af liet weten,en vermits deze op dezelfde zekering in het dashbord zit dacht ik dat dit het probleem zou kunnen zijn.
Dus lekker niet.
Kan via bedieningspanneel wel de airco manueel of automatisch opschakelen,maar ik hoor de motor van de airco niet meer beginnen draaien.
Als ook die probs met de achteruitrij verlichting en sensor die het laat afweten.
Kan dit ergens een massa probleem zijn of iets anders?
Ik vind van deze renault nergens elektrische bedrading en situatieschemas?
Kan iemand me uit de nood helpen?

Thnx

Peter

PePe

Geplaatst door PePe (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

simondekoning (0) PRO, 12 jaar geleden

controleer airco op aan wezig zijn van voldoende koel middel. mischien condensor lek gereden en snachts leeggelopen,

PePe (0), 12 jaar geleden

Blijkbaar zit er dus een correcte hoeveelheid koelmiddel in.
Volgens gegevens zou samen met de airco de achteruitrijverlichting en de achteruitrijhulp op dezelfde zekering zitten.
Alle drie werken dus niet meer,en toch is de zekering hiervan in orde?
Hebben deze misschien ook hetzelfde massa-punt?
Verdere mogelijkheden?
Ook vind ik de relais niet welke dient voor de airco?
Momenteel zie ik alleen relais zitten in de moterruimte direct achter de batterij?
Waar zitten de andere?

PePe (0), 12 jaar geleden

Heeft iemand hiervan een volledig elektrisch schema?
Kameraad van mij heeft autodata,maar daar zijn geen schemas van te vinden?

thnx

Peter

PePe (0), 12 jaar geleden

Ondertussen opgelost.
Airco laten bijvullen en werkt nog steeds.

kaleido 1 (1610) PRO, 12 jaar geleden

Binnenkort dus weer dezelfde storing.
Airco bijvullen zonder de reden teweten waarom er een tekort aan koudemiddel was , is hetzelfde als je band plakken maar de spijker erin laten zitten.
Of zit ik er nu helemaal naast?

PePe (0), 12 jaar geleden

Ik kreeg te horen dat je deze normaalgezien om de 3 a 4 jaar moet laten bijvullen.
Dus blijkbaar normaal bij mij,vermits dit nog niet gebeurd was.
Onderussen een half jaar verder en zonder problemen,dus voor mij opgelost.

TheoStek (0) PRO, 12 jaar geleden

Dan heb je het verkeerd te horen gekregen, dat zijn verhalen die ik schrijf naar de Efteling voor het spreukjes bos.
Laat je dan ook om de 3 a 4 jaar de motorolie vervangen en consorten..maar een half jaar later weet je nu wel te vertellen dat het om de drie of vier jaar moet..?

Ik heb nog geen zin meer om uit te leggen hoe en wat, maar de mensen redeneren nog altijd zolang die koelt is het goed en niets aan de hand, maar de dag ernaar doet ie niets meer..?
Jaarlijks krijg ik het zelfde te horen, vorige week deed ie het noch nu niet meer, hoe kan dat dan ? je geeft tekst en uitleg teveel om op te noemen, maar eens ze worden geconfronteerd met een vast gelopen compressor, DOOR te weinig koudemiddel fronssen ze de wenkbrauwen.

Bijvullen bestaat niet, wel afvullen...ja er zijn er die bijvullen, geen probleem hoor, trekken het systeem leeg en vullen terug af, kijken verder nergens naar, en adverteren met airco service. Schandalig.
Als iedereen zou werken , zoals die moet werken wordt deze bedrijfstak niet naar de kl**ten geholpen, in Belgie is het nog erger dan in Nederland ook daar wordt gerotzooid.

kaleido 1 (1610) PRO, 12 jaar geleden

Theo rustig rustig denk aan je bloeddruk
Je hebt helemaal gelijk , je probeert mensen met raad en daad bij testaan maarja.
Ik zit zelf ook al jaren in de koeltechniek en wordt er elke dag mee geconfronteerd maar wat doe je eraan?
Laten we dan maar moed putten uit de mensen die het wel begrijpen hoe het werkt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.