Daihatsu Charade: Auto wil niet starten

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 993cc 3-cyl

Dag allen,

wie kan er mij helpen:
ik heb een nieuwe batterij in de wagen gezet alsook nieuwe klemmen. De wagen wil niet starten. De startmotor geeft een harde KLIK geluid (bendix die eruit komt) maar wil niet roteren. Startmotor eruit gehaald, deze werkt perfect. Stroom gemeten aan de 50 pool: OK. De wagen zou toch moeten proberen te starten zonder dat de motor ontstoken wordt. (Dus bobijn, bougies en dergelijke komen hier niet ter sprake).

Alvast bedankt!

G10

Geplaatst door G10 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Charade? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

zijn de maas verbindingen goed schoon.

groetjes jan.

G10 (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor je antwoord,
allemaal schoon, vrees dat het mechanisch is (krukas,...)?

Theo Sparenburg (5), 12 jaar geleden

Als een startmotor los van de auto goed werkt wil dat nog niet zeggen dat hij onder belasting ook goed werkt. Ik ga er even van uit dat je gecontroleerd hebt of de motor normaal is rond te draaien met behulp van een sleutel op de krukaspoelie of door de auto vooruit te duwen in een wat hogere versnelling.
Als de startmotor er uit is kan je nog in het ontstane gat kijken om te zien of de starterkrans niet beschadigd is. Dan even de startmotor bij een startmotorenrevisiebedrijf even onder belasting laten testen.


vr.gr. Theo

G10 (0), 12 jaar geleden

Zuigers vastgeroest, motor volledig uit elkaar gehaald en alles wordt opnieuw gesmeerd en gekuist en gereviseerd

http://www.youtube.com/user/TheG10G11#p/...

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

nou dan ben je lekker bezig geweest maar dan heeft hij toch zeker heel lang stil gestaan.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.