Daihatsu Applause: reperatieset remklauw r.a.

Bouwjaar: 1990

Mijn remklauw achter rechts lekt een beetje.


Ik zie dat er reclame wordt gemaakt voor reparatiesets.
Iemand ervaring mee?

Frans P.

Geplaatst door Frans P. (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Applause? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Frans P. (0), 12 jaar geleden

Ik kom er zelf wel weer uit.

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat er niemand reageerd is omdat je een rare vraag stelt.
Als een cilinder lekt dan moet je deze vervangen of reviseren, je kunt bij een autoshop een revisiesetje halen of een andere klauw en of remcilinder.

Theo Sparenburg (5), 12 jaar geleden

Een reparatiesetje kan goed werken mits de cilinder en klauw verder in goede staat zijn. Gezien de leeftijd van je auto zou ik dat maar eerst eens kritisch bekijken. Anders gewoon vervangen zoals Christiaan zegt. Heeft toch alles met je veiligheid te maken. Dat mag toch wel wat kosten?



vr.gr. Theo

Frans P. (0), 12 jaar geleden

Opnieuw de vraag:
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een revisie- of reparatieset voor de remklauw achter?

Het is niet de cilinder die lekt nog de remleiding.
Links van de cilinder lekt het iets uit de kleine cilinder. Als dat een cilinder is. Ik denk dat dit gedeelte, net als rechts van de cilinder, bij de handrem hoort.
Achter op zit een rubber dopje waar iets maar dan ook heel weinig olie uit komt. Het is een zeer geringe kleine lekkage. Bijvullen is bijna niet nodig. Maar hij is er wél en waarschuwingslampje waarschuwt soms.

Ik heb al een PDF'je gevonden uit een manuel. Ik denk dat je in dit geval kan reviseren. Zoals Theo zegt.

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben en bedankt voor antwoord.

Ik ga eerst voor deze optie. Het lijkt mij ook een leuk klusje. Ik wil niet veel geld aan deze auto spenderen. Ik wil er nog een jaar of twee in rijden om daarna een nieuwer model Applause te kopen. Dit is wel echt basic, saai en kaal wat ik nu heb. Maar wel leerzaam.

Frans P. (0), 12 jaar geleden

Ik heb een remklauw geplaatst. De cilinder was duidelijk lek.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

oke ook weer opgelost, ondanks dat je dacht dat de cilinder niet lek was, was hij toch lek !!

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Net zoals ik al zei dus :D

Maar mooi dat het weer is opgeost.

Gr,

Christiaan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.