BMW 5-Serie: heeft niet altijd dezelfde vermogen

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3000cc 535d

goede dag allemaal, heb de wagen pas gekocht en vind dat hij sommige dagen niet de pk heeft bij optreken als andere dagen, voor te beginnen heeft de wagen 115000 km gelopen en is van bouwjaar 2007/4, soms trekt hij als een bom en soms houd hij in bij plankgas en trekt onregelmatig ,bij het uit lezen aan de komputer geef hij geen storingen aan, heb mij laten vertelen dat ik produckt moet gaan in doen voor de reutfiltter te reinigen +- 100 euro voor een bus, heb ooit dezelfde probleem gehad met de audi a6 2.5 180pk en an veel zoektocht was hetsimpelweg de magneetklep van de turbo die stuk was , iets van niks 80eur, zou dat hetzelfde probleem kunnen zijn? ik dank jullie voor de reacties grt jacek

jacek4770

Geplaatst door jacek4770 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Het kan veel zijn, alleen het roetfilter geloof ik niet zo in. Gezien het bouwjaar zou je foutcode(s) krijgen als er daar iets mis mee is.

Ik zou als eerste een proefrit gaan maken met aangesloten uitleesapparatuur.
Dan kun je aantal zaken controleren, als: gewenste en werkelijke turbodruk, raildruk, inspuithoeveelheid etc.

jacek4770 (0), 12 jaar geleden

goede avond, heb hem ondertussen laten uitlezen rijdend en stilstand en hij geeft geen enkele fout aan, lucht massa meter gekontroleerd en heeft ook zijn nodige wardes, mijn garagist heeft dezelfde wagen alleen de vorige versie met 272pk en zijne is gewoon veel heviger bij optrekken vanuit stilstand en reageerd veel rapper en heviger terwijl mijne veel te lang nadenkt precies, hij zegt dat de eerste turbo te traag reageerd maar er scheeld volgens hem niks met de eerste turbo maar met de besturing van hem, als hij overschakeld naar de tweede turbo trekt hij perfec hij gaat hem opengooien volgende week en zegt dat hij denkt dat het 2 kleppen zijn die vervangen moeten worden, weet niet welke kleppen hij juist bedoeld , wat denk u daar over ?? mvg jacek

MJ (0) PRO, 12 jaar geleden

Tja dan begint de ellende als je niet eens weet wat ie wil gaan vervangen. Laat de auto uitlezen met BMW software.

jacek4770 (0), 12 jaar geleden

natuurlijk heb ik hem bij bmw laten uitlezen en geen enkele storing,ze zeiden dat ik eerst alle vacum slangen moest vervangen en als dan nog niet opgelost is mischien dan ook de twee klepen waarover ze haden maar dan zou hij dat eigenlijk moeten aangeven aan de komputer vandaagzelf gezien dat ene vacum slang kapot was door de warmte waarschijnlijk verhard en heb afgesneden en terug aangesloten en hij trekt al harder in hoge toeren en vluiend, ma als je vanuit stilstand vertrekt komt hij nog te kort, de eerste turbo komt rustig op gang, zou ik eerst proberen alle vacum slangen te vervangen voor dat hij aan de klepen gaat beginnen? wat raad u mij aan??als ik alles in orde krijg dat turbo normaal werkt wil hem ook laten chipen door en erkende bedrijf asd chiptuning in meerhout, hij heeft wel al 117000km is dat niet te veel voor hem te chipen? heb wel vertrouwen in hem al weet ik niet wat hij van plaan is maar hij was jaren chef garage bij bmw dus denk en hoop ik dat hij er iets van af weet, mvg jacek en mercy voor jou reactie

MJ (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik denk dat ie de swirl flaps bedoelt die in de inlaatkanalen zitten.

Tiger007 (0), 12 jaar geleden

Vervang anders als eerst je luchtfilter en maak gelijk je lmm schoon met remreiniger (goed laten uitdrogen min 20min.)

jacek4770 (0), 12 jaar geleden

goede avond iedereen, heb juist nieuwe luchtfilter gezet en de lmm heeft mijn garagist al schoon gemaakt in de week zei hij en hij gaf terug de nodige wardes aan aan op zijn komputer, en heb ook juist een vacum leiding vervangen die zwart verbrand kapot en gebroken leek, en hij reageerd bij aanraken van het gas veel agresiever en trekt veel veel beter amaai wat een verschil. alleen weet ik niet of hij nu op zijn punt staat of nog iets te kort komt, zou eigenlijk met dezelfde moeten rijden om de verschil te kunnen voelen of hem op de testbank te meten, want wat mij nog stoor is dat hij bij plankgas bij opschakelen van versneling effe afgeeft met vermogen maar mischien is dat normaal, heb eigenlijk morgen avond afspraak met mijn garagist om de twee kleppen te vervangen die met de eerste turbo te maken hebben ma vraag mij nu af of dat nodig is nu hij volgens mij beter trekt, ik dank jullie voor de vlote reacties en ik hou jullie op de hoogte, mvg jacek

Tiger007 (0), 12 jaar geleden

Benzinefilter ook reeds vervangen?

jacek4770 (0), 12 jaar geleden

neen benzinefilter heb ik nog niet vervangen, ga het ook doen mercy

jacek4770 (0), 12 jaar geleden

dag iedereen, het probleem is eindelijk opgelost, heb alle vacum darmkes vervangen en this helle andere auto, hij reageerd hevig als je maar effe aan de gas komt en hij trekt heel heel goed en regelmatig , en eindelijk kan ik afspraak gaan maken waar ik zo lang op heb moeten wachten om hem te laten chippen, ik dank jullie allemaal voor al de tips , tot nog eens , hoopelijk niet te raap :) mvg jacek
)

jacek4770 (0), 12 jaar geleden

dag iedereen, heb hem laten chippen vandaag bij erkende asd chiptuning en heeft nu 333pk en zou 300km/h moeten lopen maar hij loopt heel vlotjes in elke versnelling tot 5000tr/m ma dan een keer op de autobaan in 6de versnelling tegen 210km tegen 3000tr/m stopt hij aan 210km en valt hij precies in noodloop want dan trekt hij zelf niet meer in andere versnellingen , moet hem terug uitzetten en hij gaat terug goed, maar als ik een keer aan 210km komt dan gebeurd wier het zelfde, iemand gedacht wat het zou kunnen zijn?? grt

MJ (0) PRO, 12 jaar geleden

Uitlezen en terug naar die chippieboer? Uiteindelijk deed ie het niet voor het plaatsen van de chip.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Als er geen storingen (meer) instaan kan de tuner hem toch even testen op de rollenbank?

jacek4770 (0), 12 jaar geleden

dag mannen, heb de fout code gevonden: ( 4185 uitlaat gas temperatur sensor voor de katalisator ) maar vind het raar dat hij alleen in veiligheid springt tussen 200km en 220km tegen 3500tr en in andere versnlingen bij gas onder gaat hij tot 5000tr en geen probleem , maar als ik voor 200km effe mijn gas loslaat en dan terug stilekes gas geeft loopt hij zonder probleem naar 230, 260 en verder, maar natuurlijk bel ik morgen naar de chippie boerke om terug af te spreken , ben bij asd tuning geweest waar ze volgens hun 20 jaar ervaring hebben en volgens hun internet pagina en forums ervaring hebben dus hoop dat ze het kunnen vinden en oplossen, dacht dat hij mischien te zwaar gechippt was ma zo te zien gaan de meeste chipp bedrijven veel hoger bij mijne model zelfs tot 340 a 350 pk en ik heb maar 333 dus vind heel raar, grt jacek (juist gereden op autobaan , ook op 260km in gaat hij in noodloop )

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Misschien loopt de temperatuur in de uitlaat te hoog op? Heb je de temperatuur ook uitgelezen?

jacek4770 (0), 12 jaar geleden

heb naar de chipp bedrijf gebeld en ze kennen het probleem bij veel autos, gezien mijn 120000km is waarschijnlijk mijn roetfilter redelijk verstoopt waardoor hij overhit geraakt en dan in noodloop gaat, de probleem kan opgeloost worden volgens hun door roetfilter tussen uit te halen en een soort tussen stuk bij zetten, kan dat zo maar volgens jullie en gaat dat geen problemen geven op de autokeuring en de motorelektronica?? grt jacek

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Het gaat zowieso problemen met het motor electronica geven, het roetfilter moet eruit worden geprogrammeerd, anders gaat hij alsnog in noodloop bij een regeneratie.

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.