Opel Corsa: koppakking vervangen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2i

Heren (en misschien ook wel dames) ik ben bezig om de cillinderkop van mijn Corsa te demonteren . maar nu vraag ik mij af moet ik ook de krukaspoeli (de nokaspoeli is er al af ) eraf halen of is er een trukje om de spanrol en de waterpomp te vervangen , kan mij herinneren dat dit bij een Kadett niet hoefde .



bvdank

asjemenau

Geplaatst door asjemenau (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (25) PRO, 12 jaar geleden

nou als je de distrubutie riem ook wil demonteren dan moet de krukas poeli er af.


groetjes jan.

asjemenau (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reactie maar voor zover ik kan zien is de distributieriem nog goed in takt en de waterpomp ook maar nu vraag ik me af wat is wijsheid

jan T (25) PRO, 12 jaar geleden

zelf zou ik beide inclusief de spanrol vervangen als je de kop eraf hebt.
het gaat dan alleen om de onderdelen en dan hoef je dar voorlopig niets aan tedoen.


groetjes jan.

asjemenau (0), 12 jaar geleden

Jan bedankt voor de informatie , en ik ga je advies opvolgen

ovi (0), 12 jaar geleden

Altijd de riem en de spanrollen vervangen en vervang toch ook ineens de waterpomp want als hij daarna begint te lekken ga je u zelf vervloeken.
Als het voor de rest nog een goed autotje is ben je dan weer voor jaren gerust.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.