Daihatsu Cuore: daihatsu cuore 1995

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 850TS

Hallo,

Heb net een Cuore uit 1995 gekocht en heb het volgende probleem.
Als ik de auto start geen probleem rijd hij lekker in de stad maar ga ik de autobaan op dan komt hij boven de 80 km/h moeilijk op gang en lijkt hij geen kracht te hebben.
op vlakke stukken rijd hij wel 120 maar moeizaam.
Als ik dan vervolgens van de autobaan af kom dan schokt hij steeds.
Weet misschien iemand wat hier aan de hand kan zijn?
al vast bedankt.

goldline

Geplaatst door goldline (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

limbra (315), 12 jaar geleden

Het schokken kan aan de afstelling van je carburateur liggen , maar heb ook al eens gehoord dat dit schokken vaker voor komt bij de cuore 850.

Het moeilijk op gang komen boven de 80km/h vind ik niet zo vreemd klinken , de auto heeft een top snelheid van 135km/h,
dus dat de acceleratie tussen 80 en 120km/h in jouw ogen wat aan de trage kant is vind ik voor een 3 cilinder motor met 41pk vrij normaal,

gaat het motor toerental gelijk op met je snelheid ,of hoor je hem duidelijk meer toeren (geluid) maken dan dat hij versneld ?
zo ja , dan zou ik de koppeling plaat/drukgroep eens (laten) testen,
zeker als de auto veel in stads verkeer gebruikt is heeft de koppeling vaak veel te lijden.

goldline (0), 12 jaar geleden

nou hij houd duidelijk in ook met toereltal vooral voorbij de 3000 toeren.
en mijn vadere heeft exact de zelfde auto en die trekt duidelijk veel beter door tot de 120 km/h.
hij zuipt namelijk ook best wel moet ik eerlijk zijn voor een cuore.

limbra (315), 12 jaar geleden

carburateur af laten stellen , controleren of er geen vacuumlek is , vacuum slangetjes , inlaat pakking , carburateur pakking .
lijkt mij hier het beste , zeker als de auto volgens jou behoorlijk veel benzine verbruikt .

goldline (0), 12 jaar geleden

hey limbra,

Ik zou zeggen dat bij het optrekken trek hij aardig door tot de 3000 toeren dan blijft hij even hangen en gaat met hokken en stoten heel langzaam verder met optrekken.
heb nu ontdekt dat hij een bougiekabel losjes zit op 1 van de bougies.
hij heeft ook moeite met een warme start moet het gas pendaal helemaal intrappen en starten.
groetjes

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

zit je uitlaat of kat niet half dicht.

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik heb op deze klacht al vaker gereageerd (even zoeken). De schuldige is voor 99%de electronisch gestuurde carburateur waar je niet zelf aan moet komen, maar ga hiermee naar een goede dealer. Ook komt het wel eens voor dat de katalysator gesmolten is.Deze zit voor in het uitlaatspruitstuk en is te controleren door de voorpijp van het spruitstuk los te draaien en er even in te kijken.Je moet dan een mooie honingraat zien. Zo niet dan heb je echt pech, want dat loopt in de kosten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.