Renault Scenic: scenic dci bj 2000 gaspedaal valt weg tijdens rijden

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dci

Hoi allemaal,

sinds een paar weken doet mijn scenic soms vreemd. de laatste tijd merkte ik vaak op dat de scenic
geen reactie meer gaf bij het indrukken van het gaspedaal. Dit gebeurde tijdens het rijden. Na ongeveer paar seconden tot 5 minuten reageerde de motor weer op het gaspedaal en leek het alsof er verder niets aan de hand was.

Vanmorgen op weg naar mijn werk had ik hetzelfde probleem alleen nu ben ik echt moeten stoppen en pas bij het opnieuw aanzetten van de motor reageerde de motor weer op het gaspedaal. Heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken om dit te verhelpen.

bij het uitlezen van de auto bij een hobby garage gaf deze aan een brandstof lekkage, waarop de hobby monteur zei dat hij niks kon zien en hij dacht zelf aan vaccuum pomp dus zeker weten weet hij ook niet.

ik heb voor de zekerheid dieselfilter laten vervangen maar heeft niet geholpen...ik denk dat ik beter een afspraak moet maken met de dealer.
als het aan de brandstofpomp ligt kan men deze repareren of moet in alle gevallen de hele dieselpomp vervangen worden???

de pomp in de tank geeft wel brandstofdruk bij sleutelcontact dus dat is het probleem ook niet.
de motor temperatuur is wel normaal thans ik heb niks abnormaal gemerkt.
er komt ook geen abnormaal rook uit de uitlaat.

ik laat jullie wel weten als bij de dealer ben geweest.

motti

Geplaatst door motti (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

motti (0), 12 jaar geleden

vandaag de scenic bij dealer laten uitlezen ,er kwam een storing van Gaspedaal Circuit uit.
het kan aan de gaspedaal Unit liggen ,kabelbbom of gaspedaalhuis.wie zoekt die vindt .
en zeker weten weten zij het nooit natuurlijk en wat gaat het kosten? dat kan niemand weten.
ik laat de gaspedaal door mijn hobby monteur laten nakijken en de kabels doormeten en stekkers reinigen mischien dat het helpt !
en anders beter inruilen.
Wat denkt u.

jaap4744 (0), 12 jaar geleden

hoi motti ik heb dit ook gehad bij mijn kango dci uit 2004 maar dat maakt niet uit.
als je een paar keer trapt dan ging hij weer
kabel boom vervangen en toen was het over.

mvg jaap

motti (0), 12 jaar geleden

bij mijn monteur langs geweest en hij had de gaspedaal huis opengemaakt en volgens hem moet hij nog goed zijn.
de kabelboom los gemaakt, schoongespoten en opnieuw aangesloten nu even afwachten of moet het toch aan de gaspedaal Unit liggen.
bedankt voor u reactie Jaap4744.had u de auto naar de dealer gebracht of naar een willekeurige garagebedrijf ? want ik vertrouw die dealers niet altijd !

jaap4744 (0), 12 jaar geleden

ik had hem naar een willekeurige garagebedrijf gebracht .ik hoop dat je er wat aan heb

mvg jaap

motti (0), 12 jaar geleden

dank u jaap4744 ik wacht eerst af tot de storing wel vaker terugkomt,ondertussen zoek ik wel een betrouwbaar monteur die verstand heeft van Renaulkt kwalen.
vanmorgen de gloeiboujjs gelijk allemaal vervangen want eene was stuk en dat gaf ook start problemen...had u ook startproblemen voor dat u de kabelboom ging vervangen van de kangoo ? nogmaal bedankt. Jaap4744.

motti (0), 12 jaar geleden

goed nieuws...

motti (0), 12 jaar geleden

het wegvallen van gaspedaal het was de stekker van kabelboom van gaspedaal die een beetje loscontact maakte door vocht of vuil, sinds 4 weken geen probleem meer met gaspedaal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.