Toyota Corolla: corolla 2005 geeft geen gas meer

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

net lekker gereden en laat de auto even aan staan. 2 minuten later wil ik wegrijden geeft de auto geen gas meer. Kan ik verder rijden met max 1800 tpm. Stationair alles goed, start ook goed, maar als ik gas geef komt er maar 1000tpm bij. Ik had al een motormangment lampje branden maar dat was van de lamda sonde welke vochtig is geweest waarschijnlijk. Dit staat er toch zeker los van?

Integrale

Geplaatst door Integrale (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

daandc (0) PRO, 12 jaar geleden

Het kan best zijn dat ie in noodloop gaat om milieu redenen dus heb je de lamdasonde al hersteld of vervangen .

Maar heb je niet meer code's ?

Anders in je live waarden eens controleren met de tester .

Integrale (0), 12 jaar geleden

p0037

Op de autodata zegt ie:
verwarmde lambdasensor 2, cillinder 1, regeling verwarming - circuit laag.

Mogelijke oplossing:
Kortsluiting tegen massa bedrading, verwarmde lamdasonde, motorregelmodule.

Zo'n corolla heeft toch maar 1 lambda? Hij geeft aan lambdasensor 2!

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Sinds 2001 hebben alle benzine personenwagens weetelijk verplicht ook een lambda sensor NA de katalysator.
De foutcode bedoelt die sensor.

daandc (0) PRO, 12 jaar geleden

De corolla heeft ook een lambdasonde achter de kat .

En de advensis heeft er zelfs 2 voor en 2 achter de kat deze heeft ook 2 kathalisoren .

Dus zo raar is dit niet .

Kortsluiting kun je controleren met een simpele multimeter stekker bij de ecu en de sonde los en de bedrading uitmeten op sluiting.

patriekske (0) PRO, 12 jaar geleden

controleer de zwarte draden van de Lambda sonde maar die zullen wel geen geleiding hebben en dus onderbroken zijn.
dat hoeft niet bij de ecu dan heb je namelijk weer te maken met andere kleuren en je moet de posities weten.
haal de vloermat bij de bijrijders kant maar los en dan zie je een kabel binnen komen die naar voor loopt.
hieraan zit een grijze stekker met 4 draden.
een witte een bleuwe en twee zwarte.
de zwarte meoetn weerstand hebben maar zullen dit in jou geval niet hebben.
een nieuwe sonde erin en klaar ben je.

succes

Integrale (0), 12 jaar geleden

ik moet nog kijken hoor...ik laat zeker wat van me horen.
Ben nu bezig met prius ecu's en krijg er een beetje een mineur van maar het gaat me lukken

Integrale (0), 9 jaar geleden

Bleek dat die corolla in de plomp had gelegen voor een deel. Computer vertoonde broccoli bij de pins. Andere computer erop en stekkers gereinigd en ingespoten. Alles weer normaal.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.