Renault Scenic: Relais voor ruitensproeimotor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik het relais van de ruiensproeiermotor kan vinden (met mogelijke afbeelding) en het onderdeelnummer om hem te bestellen?
De vraagbaakschema's zijn hier niet duidelijk in.
Door te schakelen van achterruit- en voorruitsproeier kan ik hem nu nog wel aan de gang krijgen.
Voor de winter is het misschien wel een ander verhaal.
Alvast bedankt voor jullie reactie's

superwinnie

Geplaatst door superwinnie (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Zit geen relais tussen.

superwinnie (0), 12 jaar geleden

Enig idee waar hij dan wel zijn aansturing vandaan krijgt.

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Schakelaar aan het stuur

superwinnie (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de informatie. Ga aan de slag.

superwinnie (0), 12 jaar geleden

Schakelaar in het stuur gewisseld, echter niet het beoogde resultaat. Stekker achter het schot bestuurderskant losgehaald. Stekker is schoon. Kan echter niet bij de pomp zelf komen. Las dat ik hiervoor het modderscherm en het wiel eraf moet halen. Hiervoor nog geen tijd gehad.
Neem aan dat het pompje in de ruitenwisservloiestoftank zit??
Iemand misschien een tekening van alle onderdelen??

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Wat is het probleem dan? Doethij helemaal niks of sproeit hij achter als je voorzijde kiest?

superwinnie (0), 12 jaar geleden

Hij sproeit alleen (en niet altijd) achter. Zodra achter heeft gewerkt, kan ook de voorruit gedaan worden met de sproeier.
Ik schreef dat de stekker bestuurderskant zat maar dat moet natuurlijk bijrijderszijde zijn :-).

Heino4267 (200), 12 jaar geleden

Het sproeien voor & achter gebeurt met één motortje: motortje draait linksom = voor sproeien, rechtsom is achter sproeien. Dat werkt met ventieltjes die zorgen dat de slangetjes niet worden leeggezogen "van de kant die niet moet sproeien".
De oorzaak kan dus zijn dat je motortje maar in één richting draait (voor achter) óf dat zo'n ventieltje open blijft staan. Ik gok op het laatste (dus dan alleen even schoonmaken).

superwinnie (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de terugkoppeling.
Ik neem aan dat dan wel het pompje uit het tankje gehaald zal moeten worden?

superwinnie (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor een ieder zijn input.
Heb van het weekend de ruitensproeipomp gewisseld. Alles werkt weer zoals het ontworpen is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.