Renault Clio: Renault clio start slecht bij kou

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Even een vraag over mijn Clio.

Nu het kouder word start deze slecht.
Als hij dan wel start en de motor loopt, blijft deze alleen lopen met extra gas intrappen.
Bij gas loslaten en koppeling intrappen valt het toerental helemaal weg waardoor de auto afslaat.

Als de motor een beetje op temp. is gaat het wel goed.

Er gaat geen lampje branden van storing.
Hij doet het met beide sleutels. (ik lees hier op de site vaak over het kapot gaan van sleutels)
Wat te doen???

Temp. sensor en BDP sensor zijn vervangen.

Bij uitlezen komt de volgende melding: Output Inertial Schakelaar.
Hier staat verder geen code bij.



Wat betekent deze code? en heeft dit te maken met het slecht starten?

Iemand een oplossing??

jumei

Geplaatst door jumei (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

sleutels zullen het niet zijn,dan slaat de motor niet aan.
Aan jou probleem te horen,lijkt het wel verdacht veel op een defecte temperatuur sensor,maar goed,die is vv zeg je. Wel de goede vervangen?
Misschien sensor eruit,in pannetje warm water en starten. Loopt ie nou wel goed,is ie toch defect.

jumei (0), 12 jaar geleden

We gaan binnenkort eens iets proberen.
Naar mijn idee lijkt de automatische choke er niet in te komen, wat idd een probleem aangeeft met de temp. sensor.

Zegt de fout melding jou iets?

Alvast bedankt voor je reaktie!

Heino4267 (205), 12 jaar geleden

Output Inertial Schakelaar = je bots-sensor, waar iets mee zou zijn.
Mogelijk maakt die slecht contact. Je kunt die resetten door een knop op die sensor in te drukken. Waar die sensor zit in jouw auto weet ik niet.

jumei (0), 12 jaar geleden

Bots-sensor???
Sorry, maar geen idee wat dat is.
Kun je me uitleg geven?

Alvast bedankt!

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Deze zit onder de motorkap, waarschijnlijk in de buurt van de wielkast aan de bestuurderszijde. Het is een rode of zwarte knop met een rubber hoesje.

jumei (0), 12 jaar geleden

Hallo allemaal.

Het heeft even geduurd, maar nu toch een reaktie.

We hebben alle contacten van temp.sensor en de relais schoongemaakt en ingespoten met contact-spray.
Na 4 wken te hebben stil gestaan was het in 1 keer starten en lopen.
Terwijl de buitentemp toch onder 0 was.

Iedereen bedankt voor het mee denken!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.