Renault Scenic: slecht starten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 autom.

als de auto in de zon heeft gestaan dan start hij slecht het is net of geen benzine krijgt(of verdampt is) naar een paar keer starten dan dan start hij gewoon weer, maar zet ik de auto gelijk in de versnelling dan slaat hij weer af als ik de outo weer start en een poosje stationair laat draaien den gaat het wel goed

ewout1

Geplaatst door ewout1 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Het kan zijn dat door opwarming onder de motorkap je lucht temperatuur wat hoog aan gegeven wordt.
Dat leidt dan weer tot een armer mengsel vlak na het starten. Sommige Citroens/Peugeots hebben er ook wat last van.

Als dan ook nog de water temperatuur wat aan de hoge kant is, dan krijgt de motor te weinig.
Temperatuur sensoren kun je controleren na een nachtje stil staan en dan uitlezen.

ewout1 (0), 12 jaar geleden

Hoi,
dank je wel voor de reactie maar ik had ook gehoord dat het aan de stappenmotor kan liggen want hij stopt er ook mee als ik voor een stoplicht sta of kruispunt enz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.