Peugeot 307: buitentemperatuur wordt niet juist aangegeven in de auto

Brandstof: Diesel, Motorcode: HDI 2.0

Peugeot 307 hdi 2.0 diesel


De buitentemperatuur was amper 9 graden en de auto gaf een buitentemperatuur aan van 23 graden celcius

Ik weet niet waar de sensor van de buitentemperatuur zich bevindt

anny

Geplaatst door anny (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

En waarom zou het bouwjaar niet van toepassing kunnen zijn? Gewoon alle gegevens even invullen werkt het beste. Waarom? Het kan zijn dat dit een bekent probleem is bij 1ste model 307, maar niet bij 2de model, zeg maar vanaf 2005 en dat er een simpele oplossing voor zou kunnen zijn.
In dit geval dus alleen antwoord op je vraag = het bolletje aan de onderzijde van de rechter buitenspiegel.

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

Hans

deze vraag stond eerst in rubriek algemeen en heb ik verplaatst.
Wat wel vermeld staat heb ik overgenomen, het Bj ontbreekt.

Gr. paul

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

inderdaad vervang de sensor onder de rechter buitenspiegel
bij mijn pa 307 ook gedaan gaf 37graden aan terwijl in mijn focus 25graden aangaf

buitenspiegel heb ik kunnen laten zitten en kapje heb ik zo onderuit kunnen klikken
oude sensor afknippen en nieuwe eraan gesoldeerd
werkt daarna weer goed

anny (0), 9 jaar geleden

De oplossing was een nieuwe buitenmeter dat werd geplaatst.

Doordat de buitentemperatuur juist was was de temperatuur in de auto ook juister. Als de buitenmeter een meestal te hoge temperatuur aangaf dat blaasde mijn auto voortdurend koude lucht binnen wat natuurlijk niet aangenaam was

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.