Fiat Punto: fiat grande punto schade gereden start niet

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

hallo heb voorschade aan mijn grande punto. 1.2 2006
airbags zijn ok.
wel brand het airbaglampje. dat heb ik al verholpen door een nieuwe crashsensor erop te zetten daar waren de draden uitgetrokken door de aanrijding ,opnieuw aangesloten etc etc airbaglampje verdwenen . maar nog steeds start de auto niet.. althans hij start wel maar hij slaat niet aan. dus heb ik rechts bij de voeten van de passagier zo een knop ingedrukt en start nog steeds niet, daarna nog wat met knipperlicht hendels geprobeerd contact aan hendel/hendels beneden boven beneden boven contact uit en deed het nog steeds niet.
uitlaten lezen geeft geen storingen aan..
wel op het displaytje geeft die aan als ik hem wil starten temperatuur te hoog koelvloeistof , zsm stoppen. (tydens starten vliegt hy gelyk in het rood)
geen draden beschadigd alles is aangesloten geen zekeringen stuk. kortom ik kom er niet uit iemand een idee??
(( wel heb ik ook boven de distributie zit een sensor waarschynlijk nokkenas sensor. die was afgebroken doordat de koplamp na achter was gedrukt.
nieuwe besteld bij de dealer op chassisnr besteld. aangesloten start nog niet. ruik wel benzine. direct benzine in carb gedaan in het begin wil die echt byna aanslaan daarna toch weer niet.
de plasticbeschermkap van de distributieriem is net geraakt, zou t kunnen dat plastic deeltjes de distributie van tyd heeft gezet?ik geloof het eigenlijk niet dat dat gebeurd is maar zou dat gevolg kunnen zijn van niet starten???

Quentin19

Geplaatst door Quentin19 (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jeroenmonteyne (0) PRO, 12 jaar geleden

De temperatuurmeter die in het rood gaat tijdens het starten heeft soms te maken met een te lage spanning tijdens het starten.

Quentin19 (0) PRO, 12 jaar geleden

Auto was wel leeg by aanschaf heb er dus een accu booster opgezet om hem startend te krijgen maja zoals ik al zei dat lukt niet ,. En later een andere accu die wel opgeladen was erin gezet omdat ik constant achterklep open moest hebben en dat moet via de sleutel of knop op het dashboard(dus stroom nodig) dus daar ligt het niet aan denk ik is een vol opgeladen accu.

ovi (0), 12 jaar geleden

Als uw temperatuurmeter in het rood gaat terwijl de motor eigenlijk zelfs nog niet warm is of in dit geval zelfs niet draaid wil dit zeggen dat uw massaverbinding tussen uw motor en het chassis of koetswerk slecht is door oxidatie of vuil!
De massa wordt dan over uw meters genomen waardoor hier het bimetaaltje heet wordt en dus naar maximum gaat.
Leg anders zelf een massakabel bij van bv. uw versnellingsbak naar het chassis. Evetueel eerst even met een vijl of schuurpapier alles proper maken en dan aansluiten.

Quentin19 (0) PRO, 12 jaar geleden

Kan er even na kijken maar het lijkt mij dat het door de schade komt. Dus denk eerder temperatuursensor. Weten jullie waar die zit radiateur heeft wel een tikje gehad maar is niet lek of vernauwd miss sesnor van slag .

Quentin19 (0) PRO, 12 jaar geleden

Hier de oplossing: auto na de dealer gebracht. Zijn ze er achter gekomen dat de distributie niet op tyd stond is door de aanrijding gebeurd door het beschermkapje van de distributie die is in stukken gegaan. En wat betreft temperatuurmeter klopt idd dat het motorblok en chassis geen massa hadden. Dit geintje kostte mij 370 euro ze hebben alleen gezocht na het probleem wat bouchies vervangen want die waren zeiknat en distirbutie op tijd gezet ..... Bedankt voor het meedenken

autobedrijf van breugel (0) PRO, 12 jaar geleden

Kosten vallen dan nog mee.
Bij de meeste auto's zijn de kleppen krom als de riem verspringt en dan zijn de kosten vele malen hoger!
Je hebt dus geluk gehad.

ovi (0), 12 jaar geleden

[quote=Quentin19]Hier de oplossing: auto na de dealer gebracht. Zijn ze er achter gekomen dat de distributie niet op tyd stond is door de aanrijding gebeurd door het beschermkapje van de distributie die is in stukken gegaan. En wat betreft temperatuurmeter klopt idd dat het motorblok en chassis geen massa hadden. Dit geintje kostte mij 370 euro ze hebben alleen gezocht na het probleem wat bouchies vervangen want die waren zeiknat en distirbutie op tijd gezet ..... Bedankt voor het meedenken[/quote]
Ja, gelukkig is het een motorblokje waar de riem mag van stuk gaan en trouwens poepsimpel en makkelijk om te monteren dus wie heeft die riem er verkeerd opgelegd???
Goed om lezen dat mijn tip v/d temperatuurmeter weer juist is want heb met deze raad al veel mensen geholpen aangezien dit blijkbaar toch niet echt een gekend verschijnsel is?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.