Renault Laguna: krachtafname als ik de bedieningsunit op automatisch zet

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Als ik de auto start en kort daarna de temperatuur bedieningsunit op automatisch zet merk ik dat de motor onrustig gaat lopen, tegen het afslaan aan. Kort geleden heb ik ongeveer 1,5 uur de autoradio aangehad tijdens het schoonmaken van de auto. Opeens viel alles uit en was de accu leeg, hierna weer opgeladen. Recent is er een nieuwe dynamo ingezet. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe dit te verhelpen is>
Alvast bedankt!

reanaultberijder

Geplaatst door reanaultberijder (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Accukabels los > even de kabels tegen elkaar houden> kwartiertje wachten> terugmonteren> auto starten en stationair laten draaien, met alle verbruikers aan (lampen, achterruitverwarming, airco, blower enz.)> kwartiertje zo laten draaien> auto uitzetten.
Idee is dat de computer zich reset, en zich opnieuw inleert.
Nu zullen de meningen hierover verdeeld zijn, sommigen zeggen dat je zo de computer niet reset. Maar het vreemde is dat het bij mij altijd heeft gewerkt. En daarbij, niet geschoten is altijd mis, nietwaar?

Heino4267 (200), 12 jaar geleden

Is de laadspanning okee bij draaiende motor (14 Volt of hoger boven 2000 tpm)?
Zo ja: Je accu heeft dan te weinig restcapaciteit: vervangen dus...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.