Renault Clio: Olie verbruik

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: D7F

Forumleden:
Na distributieriem breuk heb ik een andere kop gemonteerd,loopt perfect maar het probleem nu is dat het blok veel olie gebruikt (carterdruk).
Compressie gemeten alle vier ruim voldoende .
Iemand een idee wat hier aan het handje is ?.
Elke suggestie is welkom.

hebru

Geplaatst door hebru (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jan T (5) PRO, 12 jaar geleden

misschien de zuigers toch een tik gehad waardoor de drijfstang iets krom is?
of de nieuwe kop heeft slechte klep rubbers?

groetjes jan.

hebru (0), 12 jaar geleden

Kleprubbers zijn vervangen, wat betreft drijfstang krom? lijkt me iets teveel van het kwade.........................

jan T (5) PRO, 12 jaar geleden

maar waarom anders na de gebroken rien op eens zoveel olie gebruik.
en ja het is iets tevel van het kwade maar ik kan niks anders bedenken.
heb een astra 16 v rijden heeft lekke koppakking gehad en zuipt daarna olie ga daar ook van uit dat de zuiger of zuiger veren een tik gehad hebben dus zo doende miojn idee.

groetjes jan.

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

[quote=hebru]Na distributieriem breuk heb ik een andere kop gemonteerd,loopt perfect maar het probleem nu is dat het blok veel olie gebruikt (carterdruk).[/quote]
Te hoge carterdruk? Hoe heb jij dat vastgesteld?
Als dat komt door teveel carterdruk onderin (je ziet dat bv. doordat er druk staat op je oliepeilstok), lekt er uitlaatgas langs de zuigerveren naar het ondercarter. Waarschijnlijk zitten dan één of meer zuiger-compressieveren vast, waarvoor je een Flush kan toepassen (of eentje gebroken, maar dan helpt alleen vervangen).
Als dat komt door teveel carterdruk bovenin (je ziet dat doordat de oliedop blaast als je hem losmaakt), is er m.i. iets met je kleppen of kop niet in orde.

hebru (0), 12 jaar geleden

Motor er uit,nieuwe erin...........................

Hans4040 (190) PRO, 12 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.