Renault Scenic: atf olie senic vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 dti

Ik wil mijn atf olie vervangen.
Ik heb een paar vragen:
Hoe peil ik hem
waar zit het filter
En hoe kom ik erbij??

alvast bedankt,
Bert

Bert Schot

Geplaatst door Bert Schot (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

filter zit er niet op

peilen gaat mbv de diagnose tester van Renault

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Alleen laten doen door de Renault dealer. Toch zelf doen betekent grote kans op kapotte bak (ervaringsdeskundige)

erikjuh37 (0) PRO, 12 jaar geleden

Als het goed is zit er een DP0 versn.bak onder. Deze olie word gepeild door middel van een pijpje wat boven de aftapplug is geplaatst. Het pijpje moet je er ook uitschroeven bij het aftappen van de bak. Dan schroef je het pijpje er weer in en ook de aftapplug. Vervolgens vul je de bak aan de bovenzijde met ongeveer 4 liter D3 syn. olie. Start dan de auto en wacht tot de versn.bak temp. 60 graden is. Dit word gedaan met de testkast. Haal dan de aftapplug los en wacht tot de olie eruit druppelt. Dan is het op peil. Schroef de stop er weer in met een nieuw ringetje.

Bert Schot (0), 12 jaar geleden

Inmiddels heb ik de ATF olie vervangen, alle olie die eruit kwam opgevangen en precies dezelfde hoeveelheid er weer in gedaan,
ongeveer 3.5Ltr. Het peilbuisje klopt met het bericht van erik,
De bak schakeld weer veel soepeler en reageerd beter.
Bedankt voor jullie aandacht en berichten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.