Volkswagen Transporter: slecht starten t5 2.5 130pk 2005

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 AXD

hallo wie kan mij helpen



mijn transporter start slecht smorgens als hij start met een boel gas geven loopt hij stationair onrustig

heb mijn gloeibougies vervangen mocht niet baten dus denk aan verstuivers maar kan ze zo 123 niet vinden

en had wat na vraag gedaan voor revisie maar ze zeiden dat er waarschijnlijk geen losse vertuivers in zitten

wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen

t52.5

Geplaatst door t52.5 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

als je de klacht heb dat hij na een nacht stilstaan niet wil aanslaan en lang moet door starten en als hij gelopen heeft en hij het dan wel goed doet dan zul je de o-ringen van de verstuivers moeten vervangen en de gatten van de verstuivers in de kop controleren en de scherpe randen eruit schuren.
want dan gebeurt het vaak dat de brandstof druk via de lekke o-ring weg loopt de motor olie in.
de verstuivers bevinden zich onder het klepdeksel.

groetjes jan.

t52.5 (0), 12 jaar geleden

hallo jan

super bedankt voor deze info

uit dit verhaal kan ik uitmaken dat er dus gewoon 5 losse verstuivers in zitten en dus kan laten reviseren ?

gr harwin

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

ja maar dat kun je zelf hoor.
je kan voor de o-ringen revisie setjes kopen deze zijn per verstuiver compleet.
je moet er dan 5 bouten van de verstuiver bij hebben.
tevens 10 bouten van de tuimelaars.
de verstuivers zitten wel vast wij hebben daar een trekker voor maar daar zal je moet kijken wat jij hebt.
je moet de boel wel goed schoon maken.
en de scherpe rande er af schuren dus zo dat ze vlakker zijn niet dat je ze niet meer ziet of voelt.
anders gaat de nieuwe ring gelijk stuk.
als alles weer gemonteerd is dan goed warm rijden een nacht laten staan dan weet je of het goed is.
een enkele keer moet de kop vervangen worden maar bij ons is dat nog maar 1 maal gebeurt de rest lukte prima.
nem ook gelijk de kabelboom van de verstuivers mee deze zit ook onder het klepdeksel anders krijg je als je pech heb daar overslag op.
je moet wel het front in de service stand zetten anders krijg je het inlaat spruitstuk er niet af.

groetjes jan.

t52.5 (0), 12 jaar geleden

he jan

zal dit weekend ff sleutelen hopen dat het mee valt heb al van meerdere gehoord dat vaak de kop vervangen moet worden dus hoop dat jij gelijk hebt
kun je het duidelijk zien als hij niet meer te redden is ?

je hoord wel hoe het af loopt
bedankt voor de info

harwin

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

nou wij vervangen hast nooit de kop.
deze is nog al prijzig.
wij doen het zoals beschreven en dat gaat meestal goed en anders wordt het een kop maar ik zou het gewoon proberen.
ik dacht dat een kop1700 euro zonder verstuyivers was en met verstuivers 4000.

groetjes jan.

t52.5 (0), 12 jaar geleden

he jan


heb alles gedaan wat je hebt op geschreven je kon wel duidelijk zien in de kop dat er een rand ingeslagen was
hij loopt nu weer prima
maar goed nu afwachten hoe lang hij het volhoud ??

je word heel erg bedankt voor alle info

gr harwin

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

nou wij hebben tot nog toe in 95 procent van de gevallen hier genoeg aan gehad maar 1 0f 2 maal een kop er voor hoeven tevervangen.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.