Peugeot 206: Toerental niet hoger dan 2500

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Hallo mensen,



Ik heb sinds een weekje last van een het verklikkerslampje "motormanagement". Als hij blijft branden dan gaat de toerental(meter) niet hoger dan 2500 toeren. Ik moet dus een versnelling hoger zetten om harder te kunnen rijden.




Ik moet er bij zeggen dat dit alleen gebeurt als de dieseltank op zijn reserve rijdt, want zodra ik de auto voltank dan brandt het verklikkerslampje niet meer en ik krijg dan ook geen last meer van de problemen met de toerental.



Wie weet hier de oorzaken van?

Alsvast bedankt.

kosmopoliet

Geplaatst door kosmopoliet (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Zijn 2 mogelijkheden die me zo te binnen schieten: 1) het "voorraadbakje" welke onderin de tank zit, is lek, los, niet aanwezig of wat dan ook, of er zit een lek ergens onderaan het opzuigbuisje van het tank-element.
2) de aanwijzing van de brandstofniveau indicatie klopt niet, oftewel er zit nog minder brandstof in de tank dan er al in zou moeten zitten op moment van gaan branden reserve.
Dit laatste punt is een bekende, al is jou omschreven situatie dan weer niet zoals de info van peugeot luidt.
Voor dit laatste was een update BSI de oplossing.
Toch het advies om hiermee naar een dealer te gaan om in ieder geval duidelijk te krijgen of de storing inderdaad veroorzaakt wordt door een te laag brandstofniveau = uit laten lezen. Verder kunnen ze kijken of de gemeten brandstofvoorraad (in BSI) overeen komt met de aanwijzing op de meter.

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

k"Zie net dat dit probleem al met meer voorgeschiedenis onder afdeling prof staat. Je had dan beter hier ook even een linkje naar die vraag kunnen zetten, of hier dezelfde voorgeschiedenis neerzetten als daar. Is even kopiëren en plakken, en had mij weer een heel verhaal gescheelt.

kosmopoliet (0), 10 jaar geleden

Een hele tijd geleden voor me, maar ik heb het destijds opgelost door gewoon de boel te resetten met een afleesapparaat. Kostte me 20 euro.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.