Renault Megane: Snelheidsmeter defect?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 Dti

Ik heb een Renault Megane station uit januari 2000
nu doet de snelheidsmeter raar,
soms springt ie van 50 weer terug naar 40 en blijft dan rond de 40 hangen, dan rijd ik 80 en de meter geeft 40 aan,
soms werkt ie prima en doet alles het zoals het hoort, soms (de laatste paar dagen) valt ie terug naar 0 of blijft ie op 0 staan.
soms blijft ook de teller op 20 staan als je stil staat.

de kilometerstand loopt wel normaal,
verder geen rare lampjes die gaan branden.

heb de witte stakker naast de accu al eens los gehad, maar geen corosie te zien.
iemand een idee waar ik nog kan kijken??

alvast bedankt voor de hulp

Pascal78

Geplaatst door Pascal78 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

Lijkt op defect instrumentenpaneel.
Als je een auto met een start-kaart hebt, kan je de instrumentenpaneel-zelftest doen door met de knop op de rechterstuurstengel ingedrukt, de kaart erin te steken. Laat de zelftest een tijdje lopen en kijk of het instrumentenpaneel correct werkt.
Zoniet: ACtronics repareert instrumentenpanelen (alleen voor garages, niet voor particulieren).

Pascal78 (0), 12 jaar geleden

Ik heb geen start kaart, heb nog gewoon een sleutel.
de snelheidsmeter werkt nu helemaal niet meer, blijft gewoon op 0 staan
de kilometerstand loopt wel gewoon door

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

Instrumentenpaneel is defect....

biged1971 (0) PRO, 12 jaar geleden

er zitten een paar massadraden op het blok die nog wel eens slecht worden.
dit veroorzaakt ook deze klachten goed eraan trekken waarschijnlijk je probleem dan opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.