Renault Scenic: Renault Scenic Startblokkering

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: K4M

Heb hier een Scenic staan. Startblokkering wil er niet af. Lampje blijft dus knipperen zodra er word gestart. Beide sleutels geprobeerd maar volgens de Renault uitleesapparatuur herkent hij de sleutels gewoon niet. Ring om contactslot ook vervangen maar gaf ook geen succes. Ook de noodcode geprobeerd, lampje knippert niet meer maar start nog steeds niet. Iemand enig idee ?

Mvg. Jelrik Kooistra

JelriK

Geplaatst door JelriK (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

abc (0) PRO, 12 jaar geleden

instelling van de uch controleren op bak type1 en schakeltype 2.
deze instelling veranderd soms spontaan(voornamelijk als het kouder is heb ik het idee)

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

als inderdaad de startblokkering op de verkeerde instelling staat dan dienen BEIDE sleutels vervangen te worden. Is een service mededeling van bij de dealer

willyvan (5) PRO, 12 jaar geleden

welk nr van de service medeling of kan jij mij deze mailen?

't garagistje (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik heb ook zo'n wagen lopen die moet een paar keer per winter van bak type 1 naar 2 gezet worden (of omgekeerd weet ik ff niet meer).
Ik dacht zelf dat dit aan de uch lag maar ben toch ook benieuwd naar die mededeling over de sleutels.

JelriK (0), 12 jaar geleden

Uh, de dealer heeft ook de bak type's veranderd van 1 naar 2 en weer terug, wederom geen resultaat.

JelriK (0), 12 jaar geleden

Heb ook een Megané, als ik nou daar de computer van in de Scenic zet en de sleutel van de Megané gebruik en hij start. Dan ligt het toch aan de computer neem ik aan ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=willyvan]welk nr van de service medeling of kan jij mij deze mailen?[/quote]
uitmn hoofd gezegt,

SM5927 staat in tip techniek 37

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote='t garagistje]Ik heb ook zo'n wagen lopen die moet een paar keer per winter van bak type 1 naar 2 gezet worden (of omgekeerd weet ik ff niet meer).
Ik dacht zelf dat dit aan de uch lag maar ben toch ook benieuwd naar die mededeling over de sleutels.[/quote]
de exacte oorzaak is het te zwaar starten van de motor (startmotor die zwaar draait bv). Hier door komt de accu spanning onder een kritische grens en verspingt de UCH, de nieuwe sleutels zenden hun singaal op een andere manier uit waardoor de instelling BAK1 of BAK2 geen invloed meer heeft

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

TS laat de dealer eens de sleutels op nieuw inleren

't garagistje (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Renaultmonteurtje]uitmn hoofd gezegt,

SM5927 staat in tip techniek 37[/quote]
Heb ondertussen toevallig eentje binnen met deze fout. Heb actis 5827 gevonden maar daarin wordt niet specifiek de sleuteloplossing naar voor gebracht. Dus ff voor de duidelijkheid.
Gewoon een nieuwe plip bestellen, zorgt ervoor dat het signaal anders doorgegeven wordt en zou het probleem moeten oplossen?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

ja, beide plips moeten vervangen worden

kijk anders even in tip techniek 37, staat het eea in

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Jelrik als je wilt gaan wisselen dan moet je alles wisselen.
Sleutels, Uch, inspuitcomputer. uit een en de zelfde auto en het gelijke type motor

't garagistje (0) PRO, 12 jaar geleden

Omdat verschillende posts spreken over beide sleutels vervangen, vraag ik me af of ik ook gewoon 1 sleutel kan vervangen? Ik weet dat de andere sleutels niet meer zullen werken. Maar werkt het ook met 1 sleutel?

Ik heb geen tip techniek, kan ik gewoon via renault een nieuwe sleutel bestellen zoals men normaal doet? of is er een specifieke referentie nodig?

mvg

abc (0) PRO, 12 jaar geleden

er is een specifieke referentie nodig.als ze gewoon besteld worden op kenteken hou je hetzelfde probleem

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Je kan gewoon een nieuwe sleutel inlezen.
Ze moeten dan een plipsleutel voor het het baktype 2 bestellen volgens de TM mededeling.
Voor het inleren moet de uch geconfugireerd worden met baktype 2.
Dan is het probleem opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.