Renault Megane: roet verwijderen(autokeuring)

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 15dci

Binnenkort moet ik terug naar de autokeuring.
Om de roettest te slagen raad men aan een 10 tal km in hoog toerental te rijden op de autobaan.Wat is het aan te raden toerental en hoelang mag men dit aanhouden?
Enkele maanden geleden verlegde ik per vergissing in een lagere snelheid, het resultaat was een hoog toerental,maar ook een zeer grote roetwolk.
Mijn ECR klep is een 20.000km geleden vervangen, en de oude is ondertussen grondig gekuist en zo goed als nieuw.Zou U aanraden om deze opnieuw te vervangen.?

Dank bij voorbaat delmoral

dupl-u-31709-5dd14a3d62d53+del moral

Geplaatst door dupl-u-31709-5dd14a3d62d53+del moral (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

erik007 (0), 12 jaar geleden

flink warm rijden
en die moter zo hard laten draaien als je zelf durft
dat brandt de cylinders lekker schoon en roet uit de uitlaat
een paar minuten volgas een paar minuten gewoon
en dat een keer of 5 achter elkaar deed bij mijn auto altijd wonderen

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je twijfelt over de roettest: voeg eens een brandstofreiniger door de brandstof.
En een ritje over de snelweg, desnoods met een hoger toerental wat je normaal rijd.(versnelling lager)
Mag hem ook best even een paar keer doortrekken tot zijn maximaal toerental.

Dat roet"probleem"komt meestal voor bij heel rustige rijders, en/of korte ritjes in de stad.
Een fris luchtfilterje doet ook wonderen.

Oiram

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.