Renault Scenic: Renault scenic 2005 emmisie problemen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

Mijn auto heeft last van startproblemen bij het starten dan stotterd deze en valt vervolgen weer uit. Zo doet ie het nog een aantal keren. Ik kan de auto alleen aanhouden als ik gas geef en de toeren hoog houd. Zelf bij het rijden en ik laat gas los dan valt de auto weer uit. Het meeste problemen ondervind ik in de versnelling 1 tot 3 en vooral als ik in lage toeren rij.
Ik kreeg een bericht dat ik emissiesystemen moet controleren, heb de auto laten uitlezen en deze gaf aan nokkenas sensor problemen? En sinds vanmorgen hoor ik ook een soort piepen geluid als ik weg rij???

Heeft er iemand hiermee ervaring? Wie kan mij hierin advies geven?

Hanan

Hannello

Geplaatst door Hannello (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Het achter liggende idee bij uitlezen is dat je dan het aangegeven onderdeel (laat) controleert/repareert/vervangt.

Beve (0), 12 jaar geleden

Ik heb bij mijn scenic dezelfde symptomen gehad. Ik heb eerst de accu los gekoppeld en toen was het probleem over. Naderhand toch voor de zekerheid even naar de dealer geweest. Daar constateerde men ook een probleem in het geheugen en wel de nokkenas sensor. Die is toen vervangen, kostte meen ik ongeveer € 35. Naderhand geen problemen meer gehad.

Hannello (0), 12 jaar geleden

Zaterdag gaat een vriend mijn auto maken. Hoop dat het aan de sensor ligt.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

nokkenaspositie sensor vervangen en software van de rekeneenheid inspuiting laten updaten. bekend probleem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.