Renault Clio: Slecht starten, raar geluid, waarschuwingslampje

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2i

Hallo,

Ik heb een aantal problemen met mijn clio van '95..

1. Hij start erg slecht als 'ie koud is, je moet altijd gas bij geven of hij valt stil. Als 'ie in de laatste 2 uur gelopen heeft is er niks aan de hand, en start die altijd goed.
2. Als ik over een normale straat (met straatstenen) rijd, dan hoor je af en toe vanaf de achterkant van de auto iets metaals op elkaar klapperen, alsof er iets los zit, even gekeken maar zie zo niet wat (heb ook geen brug oid)
3. Af en toe tijdens het rijden, gaat mijn parkeer-remlicht branden, terwijl de sensor daarvoor niet zit aangesloten (het kabeltje bij de handrem heb ik los getrokken, om te controleren of dat het probleem was).. Deze gaat tijdens het rijden regelmatig aan en uit..

Iemand een idee waar ik nog naar kan kijken?

Alvast bedankt!

SanderrNL

Geplaatst door SanderrNL (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

SanderrNL (0), 12 jaar geleden

Het gaat overigens om dit lapje (van probleem 2):
[img]http://sdekkers.nl/download.jpg[/img]

erikjuh37 (0) PRO, 12 jaar geleden

Remvloeistfniveau??? Waarschijnlijk is dit te laag. In het reservoir zit een dobbertje dat, als het peil te laag word, het lampje laat branden. Als dit zo is, controleer dan je remblokslijtage of eventuele remvloeistoflekkage. (remcilinders achter).

SanderrNL (0), 12 jaar geleden

Thanks Erikjuj37! Het was inderdaad het remvloeistofniveau, ik denk voornamelijk dat het door de kou kwam en dat de vloeistof wat is ingekrompen..
Dan houden we nog 2 probleempjes over..

kaleido 1 (1610) PRO, 12 jaar geleden

Klappert je uitlaat niet ergens tegenaan , achteras , ophangrubbers van de uitlaat soms slecht?

kaleido 1 (1610) PRO, 12 jaar geleden

Kleppen stellen , of choke werking temperatuur zender defect.

Heino4267 (225), 12 jaar geleden

Met betrekking tot die remvloeistof: nee, drie probleempjes over, waarvan m.i. je remmen zelfs het belangrijkste is.
Remvloeistof "krimpt alleen van de kou" (???) als er water in zit, en als er water in zit is de vloeistof volkomen ongeschikt als remvloeistof (koken c.q. bevriezen). Je hebt het verschijnsel dan wel verholpen door bijvullen, maar niet de oorzaak (zoals in: lekke cupjes, versleten remblokken of een defect hoofdremcilinder).

erikjuh37 (0) PRO, 12 jaar geleden

Idd....Remvloeistof word niet minder van de kou!! Wat Heino4267 zegt klopt....Het niveau in het potje gaat omlaag bij lekkage of slijtage van de remblokken. Verstandig is om dat eerst op te sporen en toch ook een keer de remvloeistof te verversen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.