Daihatsu Sirion: interieurfilter sirion 2

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Ik heb een sirion 2 een beurt gegeven maar vraag me af hoe ik het interieurfilter moet vervangen .ik heb het handschoenenvak er uit gehad maar op de plaats waar volgens de tekening het klepje van de filter moet zitten zit geen klep en het lijkt mij sterk dat ik het hele kachelhuis uit moet bouwen om een filter te vervangen.
iemand hier ervaring mee?

otto71

Geplaatst door otto71 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Sirion? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Leo65141 (0) PRO, 12 jaar geleden

Het intrieurfilter zit er niet standaard in die moet je er zelf in maken je moet een gat in het kachelhuis maken waar je het intieurfilter in kan plaatsen
dan moet je een orgineelfilter bestellen met een kapje er bij

otto71 (0), 12 jaar geleden

bedankt voor je antwoord,wat heeft het voor nut om dit er achteraf in te maken behalve dat de lucht in de auto wat schoner wordt.
de reden dat ik hem wilde vervangen is dat de auto erg slecht ontwasemt (zowel voor als zijruiten) en had gehoopt met het vervangen van de filter dit enigszins te versnellen.
maar zonder filter lijkt mij beter ontwasemen dan met of heb ik dat mis?

Leo65141 (0) PRO, 12 jaar geleden

voor het slechte ontwasemen van de ruiten is een modificatie geweest

otto71 (0), 12 jaar geleden

ik zal eens informeren bij de dealer maar ik heb het idee dat dit voor type's van voor 2008 is ,in ieder geval bedankt voor de tip

berendonck (0) PRO, 12 jaar geleden

Kijk hier > https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_...

Gr. Harry

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

De modificatie werd alleen bij klachten uitgevoerd, want niet iedereen had/heeft gek genoeg deze klacht.Belangrijk is dat de luchtlknop NIET op recirculatie staat.De ventilator op een hoge stand (wel meer lawaai) helpt ook.
Wil je zelf de modificatie uitvoeren dan kan dit eenvoudig.Verwijder de achterbumper.Een paar boutjes en clips.Dan zie je links een vierkante luchtklep (twee rubber flappen in vierkant huis) zitten en rechts (mogeliijk ook links nog)van hetzelfde vierkante formaat kunststof afdekplaatjes zitten.Vervang deze door de luchtkleppen en het probleem is waarschijnlijk helemaal opgelost.NIET alleen verwijderen want dan krijg je de uitlaatgassen binnen met alle gevolgen van dien.
Tot slot een paar opmerkingenIin een auto komt relatief veel vocht. Denk hierbij aan ademhaling (vooral koude ochtenden en korte afstanden), lichaamsvocht, natte kleding en vocht van buitenuit (bij regen en mist).Als je een airco hebt los je dit probleem op door deze continu aan te houden en de temperatuur bij te regegelen met de kachel ( hetzelfde gebeurd namelijk ook bij een automatische regeling). Het vocht er uit krijgen kan door de ramen een millimeter of twee open te zetten met de auto in de zon.
Succes en doe je voordeel mee.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Sirion of stel zelf een nieuwe vraag.