Daihatsu Cuore: schokken en slecht lopen als ik volgas geef niet vooruit te bran

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 850

slecht lopen schokken bij het rijden moet veel gas geven om vooruit te komen .
bij daihatsu moteur geweest heeft alles afgesteld weet het verder ook niet.
weet iemand wat het nog anders kunt zijn.

cmhoek

Geplaatst door cmhoek (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

"moet veel gas geven om vooruit te komen"
Maakt de motor op dat moment onevenredig veel toeren? Dan slipt de koppeling.
Zo niet, misschien is de uitlaat/katalysator verstopt?

cmhoek (0), 12 jaar geleden

oldfort hoe kan ik dit testen .enik heb nog een vraag bij het benzinepomp loop een slangetje met een klein filteje naar een zwarte
kastje.waar dien dat voor want dat filtertje dat laat niks door want ik blaasde er op maar kreeg er geen lucht door heen hoort dat of moet ik met compressor door blazen of kan ik hem er tussen uitlaten dat ik de slang rechtstreeks ver binden dan kan ik maandag een nieuwe halen.

cmhoek (0), 12 jaar geleden

oldford hoe kan ik dit testen .enik heb nog een vraag bij het benzinepomp loop een slangetje met een klein filteje naar een zwarte
kastje.waar dien dat voor want dat filtertje dat laat niks door want ik blaasde er op maar kreeg er geen lucht door heen hoort dat of moet ik met compressor door blazen of kan ik hem er tussen uitlaten dat ik de slang rechtstreeks ver binden dan kan ik maandag een nieuwe halen.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Zwarte dozen zeggen mij niets, foto maken en plaatsen?

Uitlaat los halen en proefrit maken. Gaat wel een gigantische herrie maken!
Trekt de motor dan wel, dan is de uitlaat verstopt.
Maar ik zou eerst dat filtertje repareren/vervangen. Filters horen iets door te laten.

Hoe oud zijn de bougies en de bougiekabels? (In kilometers)

cmhoek (0), 12 jaar geleden

oldford bedankt voor de adviezen ik heb alle stekkers bij de carberateur verdeelkap schoongemaakt was geoxideerd.
bougies shoongemaakt sjokklep ingespoten die bleef hangen doet nu goed we gaan wel de bougies en kabels en benzinefilter vervangen.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Het is misschien een open deur, maar aan die "Daihatsu monteur" van je, heb je ook niet veel.
Die heeft zo links en rechts wel wat gemist. Volgende keer Beun de Haas maar eens links laten liggen?

Leo65141 (0) PRO, 12 jaar geleden

het slecht lopen en schokken zouden de electrische sproeiers wel eens kunnen zijn dat is een veel voor komend probleem

Frans P. (0), 12 jaar geleden

[quote=oldford]Het is misschien een open deur, maar aan die "Daihatsu monteur" van je, heb je ook niet veel.
Die heeft zo links en rechts wel wat gemist. Volgende keer Beun de Haas maar eens links laten liggen?[/quote]
Ik denk hetzelfde

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

De Daihatsu Cuore met de electronisch gestuurder caburateur heeft vanaf het begin problemen gegeven.De reden hiervan is dat de Nederlandse overheid Europeesche emissie eisen van tien jaar later is toe gaan passen WELKE NIET EENS BEKEND WAREN?????
Begin allereerst met de kleppen te stellen (heet en zie sticker aan binnenzijde motorkap).Bougies en kabels dienen uiteraard goed te zijn.De katalysator kan je vaak controleren door de voorpijp van de katalysator te verwijderen en er omhoog in te kijken.Is het binnenwerk niet gesmolten of in stukken, maar ziet het er uit als een honingraat dan is dat goed.Loopt hij dan nog niet goed dan komt voor vele het heikele punt:WAT NU. Als er ook maar iets aan de carburateur gedraaid of geschroefd is, dan is het voor iemand welke niet specifiek met deze carburateur op de hoogte is, en geen goede CO-meter heeft, "onmogelijk" deze carburateur goed af te stellen. Je zult hiervoor echt naar een (goede) dealer moeten.Helaas maar het zij zo.
De (zwarte) "filtertjes" zijn éénrichtingsverkeerklepjes, dus doorblazen wordt OPBLAZEN.
Toch succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.